Den finaste som finns

Vårat älskade hjärta blir snart hela 7 månader ♥ Jag vet att jag skriver det ofta men tiden går verkligen för snabbt. Jag hinner inte riktigt med i hans utveckling. Jag upptäcker nya sidor hos honom hela tiden och han lär sig något nytt för varje dag som går. Han har blivit så snabb när det gäller allt, han tar sig fram överallt och når precis allt! Lägger man ned honom på golvet så tar det inte många sekunder innan han är på andra sidan rummet. Han kryper inte ännu, men masar sig fram jättesnabbt. Ibland ställer han sig upp på knäna men faller ned ganska snabbt igen för att han inte orkar hålla upp sig. Kablar och uttag är väldigt intressant, så det gäller att vara på sin vakt. Får en känsla av att han förstår när man säger nej åt saker som han inte får röra. Han tittar på en, släpper taget och tar en leksak i närheten istället.
 
Innan jag blev mamma till vår skatt så visste jag inte alls att man kunde känna en så stark kärlek till någon. Jag kan inte beskriva med ord hur mycket han betyder för mig, ibland känns det som om jag håller på att sprängas av kärlek. Att få se honom växa, förändras och utvecklas är verkligen det största jag varit med om och jag skulle inte byta ut mammalivet mot något annat i hela världen. När jag vaknar upp på morgonen spelar det ingen roll om allt känns jobbigt, Elvin gör allting så mycket bättre och jag är så tacksam över att han finns i mitt liv.
 
Jag brukar titta tillbaka på bilder sedan han föddes och jag blir alldeles varm. Jag minns känslan så väl, när han kom upp på mitt bröst och vi fick se honom för första gången. Magisk känsla. Jag skulle kunna göra om det huuuur många gånger som helst. Har många videos på honom och bara där ser jag hur mycket han förändrats, från att ha legat helt stilla på samma ställe och 'pratat' på ett helt annat sätt till att röra sig hur mycket som helst och säga 'mamamama' hela tiden. Jag smälter varenda gång.
 
Älskade lilla Elvin, vad jag älskar dig. Jag skulle göra precis vad som helst för dig.
 
Kommentarer
Postat av: Ronja - teckenspråk och svartvit poesi samt humor!

Får vi ta del av en video kanske?

2013-01-11 @ 10:31:47
URL: http://ovitaskor.blogg.se
Postat av: Elinor

Åh vilken underbar bild. Varje dag tackar jag gudarna för att vi lever under en tid då det är möjligt att ta miljontals foton på sina älskade små. :)

2013-01-11 @ 19:47:32
URL: http://elinorludvigsson.se
Postat av: Elin - mamma till Jasper & Axel

Ja! Du har så rätt! Tiden går verkligen föööööör fort!

2013-01-11 @ 21:51:42
URL: http://elinstenbergn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0