Härliga måndag ♥

Godkväll ♥ Jag har precis nattat Elvin, som nu har blivit så mycket enklare. Det har varit jobbigt för honom nu några kvällar när han ska somna, han har bara varit jätteledsen och velat komma upp i famnen igen. Men nu har vi börjat med att efter vällingen så busar & myser vi en stund med honom, kollar på gigglebellies godnatt visa tillsammans och sedan lägger vi honom i sin säng medan vi sitter bredvid. Har snutten nära, sjunger ''när trollmor har lagt sina elva små trollbarn'' och stryker hans panna. Då somnar han direkt. Inte ett ljud. Lilla prinsen! Känns så härligt att det blivit bättre, att han inte tycker att det är en jobbig stund att somna för natten. Han drömmer mycket om nätterna, ibland vaknar vi av att han tvärskriker men sover fortfarande och blir lugn så fort man ger honom tutten. Han har även börjat vakna mycket mer nu nattetid än tidigare, antar att han börjar bli så pass stor och nyfiken att han störs lite av våra ljud. Har märkt det på kvällen när vi lägger oss, jag och min fina, att han rycker till, vänder och vrider på sig när vi pratar med varandra. Så nu ska vi bara lägga golv i förrådet där uppe, göra fint i Elvin's rum och sedan ska vi testa och låta honom sova i sitt rum en natt för att se om han kanske vaknar färre gånger. Jag har separationsångest och gruvar mig för den natten, kommer kännas så konstigt att inte ha honom så nära som vi haft honom hitills. Tror nästan min fina har mest ångest över det för om han fick bestämma så skulle Elvin sova mellan oss i vår säng varje natt för att det är så mysigt, hihi.
 
Ikväll har jag varit på gymmet och tränat där för första gången på länge. Sist jag var där så var Elvin inte gammal, så det var ett bra tag sedan. Härligt var det och jag är riktigt stolt över mig själv faktiskt. En halvtimmes kondition på trappmaskinen och sedan styrka en halvtimme. Körde några egna övningar med hantlar men även rygg och magmaskin. Plankan och utfall var det jag körde mest och det var riiiiiktigt tufft. Plankan är grymt jobbig när man inte tränat styrka på ett bra tag. Och när jag gjorde dom sista utfallen så kändes det som att jag skulle falla ihop, benen bara skakade. Kommer ha träningsvärk imorgon när jag kliver upp, men det ska ju kännas att man tränat så det känns skönt! Ska fara på gymmet imorgon också och på onsdag har jag bokat löpbandet. Då blir det pw/löpning, ser jag framemot! Bandet är alltid fullbokat så det gäller att skriva upp sig i tid, idag var det människor som skrivit upp sig heeeela dagen. Så jag tycker verkligen dom ska köpa in ett till. Men, det känns så underbart att vara igång med träningen på gymmet igen. Jag känner att mina promenader, såklart ger mycket, men det ger så mycket mer att vara på gymmet och träna där. Jag kämpar hårdare och får högre puls. Nu är det ju så kallt ute också så det har inte blivit någon promenad på några dagar, hoppas det blir mildare ute för det är ju så skönt med frisk luft. En kombination av promenader och gymträning, bara att kämpa på!
 
Resten av veckan blir bara lugn för vår del. Är så skönt att bara ta dagen som den kommer och mysa på hela dagarna. Elvin vaknar kring 8, då myser vi en stund i sängen innan vi kliver upp och äter frukost tillsammans. Jag känner mig så trött nu för tiden så vi brukar oftast lägga oss och vila en stund igen på förmiddagen. Älskar livet som mammaledig, som det känns nu skulle jag kunna vara hemma med vår lilla skatt i flera år. Men det går ju tyvärr inte. Att vara mamma är verkligen det bästa som finns, jag bubblar av lycka när jag tänker på Elvin. Han är så fin och bara våran. Älskade son!
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0