Svar på kommentar

Hej.

Har också en här hemma som ska göra ett ladd-rum, för jag antar att det är kulor till bössan han ska göra? Ser att du kämpar på med LCHF, hur tycker du att det går? Här hemma har vi mer eller mindre ätit LCHF-mat sen i mars, dock sista månaden slappat till det så nu tar vi nya tag. Har du några favvo-recept du kan dela med dig?
 
Hej Frida! Ja precis, han laddar skott till gevären. När vi bodde i lägenheten så höll han till med det i det rum som var över, så där fick han ha ett laddrum/datarum så det känns mycket bättre nu när han får ett eget rum lite avsides.
 
Jag tycker det går jättebra att äta LCHF. Just nu känns det som att vikten stilla men totalt har jag snart gått ned 10 kilo sedan jag började med det, så jag är jättenöjd. Finns ju så god mat att äta också och så går man aldrig hungrig. Helt perfekt! Jag har några recept här på bloggen, om du kollar under kategorin ''Recept.'' Men ett som jag inte skrivit upp är blomkålssoppa.
Så god och enkel att göra.
 
Blomkålssoppa
4 portioner

1 blomkålshuvud

1 gul lök
1 vitlöksklyfta
5 dl vatten
1,5 buljongtärning
4 dl vispgrädde
salt
peppar

Dela blomkålshuvudet till mindre buketter. Skala och hacka gul lök och vitlök. Fräs löken i smör och ha blomkålsbuketterna och häll på vattnet och ha i buljongtärning. Låt koka tills blomkålen är mjuka, ca 10min. Mixa till en slät soppa med en stavmixer. Häll på grädde, smaka av med salt och peppar, låt puttra ytterligare några minuter. Servera gärna med knaperstekt bacon.
 
Kan även tipsa om att gå in på den här sidan http://jimpslchf.blogspot.se/p/recept.html. Där finns det jättemånga goda recept!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0