23 December - 08.

Jag känner ingen julglädje i år.
jag är inte hos Peder, han är inte här.
Inga brorsor att bråka med om var alla
julkulor ska hänga när man pyntar granen.
Inte tusen julklappar under granen som man
hade när man var liten.
Och det känns inte ens som att det är julafton
imorgon, det känns så overkligt på något sätt.
Men det känns iallafall skönt att Marcus & Joakim
kommer hem imorgon och att farmor, farfar, mormor
& morfar firar med oss i år :)
Kommer nog kännas bättre när alla är samlade.
Ska bli skönt att få rå om mina bröder, jag har saknat dom.

Jag & Peder sov rätt länge imorse, när vi vaknade skjutsade
han hem mig till lycksele. Jag for på gymmet & sprang en timme,
och gissa vem som kom in på gymmet?! Jo Ida, gud vad jag har
saknat dig! så skönt att få se dig skratta igen, så skönt att få prata
med dig igen, det gillas verkligen.
Så gick vi på stan lite tills jag hade skjuts hem, så for jag & pappa
på pizzan & beställde mat. Och ja, som sagt. Så klädde jag julgranen,
fast pappa hjälpte mig lite innan han for på fotbollsträningen, och jag
som alltid har sån tur tappade en lampjävel på golvet ;p snacka om otur.
Men det ska väl inte alltid gå bra säg.
Så har jag bara suttit & sett leilas jul hela kvällen, jag måste ju säga att
den människan som inte blir hungrig eller sugen på något gott när man
se henne baka är ju dum, hon bakar så sjukt mycket som ser så himla
gott ut. Och hon är ju hur duktig som helst dessutom, tänk om man hade
hennes kunskaper!

Och så vill jag bara säga att jag hoppas alla där ute får en riktigt god jul.
Vänner, ovänner. Ja precis alla, för det är säkert många som har stora problem
där ute, det kan vara familjer som är splittrade, missbruk, ja allt.
Men alla människor är lika mycket värda, så jag önskar er alla en riktigt god jul! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0