Onsdag.

Imorse var det jobbigt att kliva upp kan jag lova, kändes
som att jag aldrig skulle vakna till riktigt. Sen är jag så
dålig på att äta på morgon så när man jobbat två timmar
är man helt slut & dessutom yr, not good.
Idag var vi och hälsade på där dom boende jobbar & det
var riktigt roligt måste jag säga, man fick se dom i en helt
annan miljö och gud vad duktiga dom är på sin sak.
Bara en liten skitsak som vi kanske ser det som är jätte
stort för dem & dom gör det otroligt bra.

Kom och tänka på hur vissa människor behandlar dom
som har någon störning, fjantar som skrattar eller ger
dom blickar och snackar skit. Sånt gör mig riktigt irriterad,
det var precis som jag sa till min handledare idag " dom
har inte valt att bli utvecklingsstörd, utlänningar har inte
valt det & vi har inte valt att bli svenskar."
Utvecklingsstörda människor är lika underbara som
alla andra och alla borde verkligen ta chansen att få
jobba med dom, helt otroliga människor!
Man får så mycket tillbaka, jag älskar att jag valt rätt.

Ikväll blir det nog att åka till skellefteå fram & tillbaks, älskling
ska köpa en bil så jag tänkte följa med : )
Nu ska jag gå från datorn & vänta på att resten kommer
hem, älskling och älskade pappa är och köper en cross-
trainer så jag kan träna hur mycket jag vill här hemma.
Åh, underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0