Måndag.

Då var första skoldagen avklarad, första skoldagen i OP3 och dagen var inte
det minsta jobbig. Men första dagen brukar vara rätt slapp, vi fick vårat schema
och dom berättade vad vi fått som IV-val. Är jätteglad att jag fick Historia A och
aeromix med Stephanie : ) Jävlar vad vi ska träna! Så har vi step up på vår-
terminen tillsammans. Är så roligt när man får vara med någon man känner.

Det kryllade av nya ettor idag på skolan och jag minns hur nervös jag var inför
första skoldagen på gymnasiet, det är spännande men samtidigt är man lite
nervös. Det är nu jag insett att jag bara har ett år kvar på gymnasiet och det är
bara till att kämpa sig igenom det. Har ju mycket att se framemot, bli färdig-
utbildad undersköterska och studenten.

Så roligt det var att träffa Maggan idag också : ) Hon börjar ju barn och fritid här
i Lycksele så nu kan vi passa på att ses mer!

Efter att vi fått vårat nya schema och fått veta vad vi fick på IV-val så fick vi fara
hem och när jag kommer till bilen så grips jag av panik.
Har aldrig haft sån paniki hela mitt liv tror jag! Bilen är öppen, vilket den inte
var när jag gick mot skolan. När jag lyfter på väskan är min börs borta men
älsklingens låg kvar på golvet ochextra ljusen & stötdämparna låg kvar.
Så då tänkte jag att ifall något varit inne i bilenoch velat ta något så borde
dom egentligen ta mer än min börs.Jag kör hem hur förtvivlad som helst och
då hade jag såklart ingen mottagning påmin telefon eftersom min nya är
trasig och den där gamla telefonen har aldrig någonmottagning vars man än är.
Jag försöker få tag i mamma eller pappa men ingen svarar, då ringer jag till gubben
och är hur ledsen som helst och han försöker lugna mig. Vad vore jag utan dig?
Fick tillslut tag på pappa och han skrattar och säger att han varit i bilen och tagit min
börs, han skulle ju hjälpa mig att låsa bakdörren för den går inte att låsa med nyckeln.
Åh, mitt kära körkort och mitt bankomatkort var tillbaka.

När pappa sen kom hem skjutsade han in mig på gymmet så jag fick träna en halvtimmes
kondition och en halvtimmes styrka, det känns att man inte tränat mycket under sommaren
men skönt var det. Var helt själv på gymmet dessutom, alla maskiner för mig själv!
Efter att jag tränat klart gick jag ned till mamma som hade massa lekar med hennes nya
sjuor, höll henne sällskap tills pappa kom och hämtade mig.

Vi for på sporthuset och jag är ju så taggad till att börja med Aeromix och step up på IV- valet
så jag slog till och köpte mig ett par jättesköna inneskor! Dom är helt underbara.
Så for vi på åhléns och där köpte jag mig massa skrivblock så jag har nu när skolan satt igång
och så fick ett paket med pennor följa med mig hem. Så, nu är jag nog klar för att börja 3an på riktigt.

Blev ett lång inlägg idag, men det är bara bra för det är inte ofta det sker!
Nu ska jag skutta in i duschen och mysa med gubben, han slutade tidigare idag : )








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0