onsdagkväll

Nu är det bara två dagar kvar att jobba, fattar ni? Två korta dagar sen har jag
sommarlov i en vecka innan skolan börjar. Men samtidigt känns det skönt att
få göra bort det sista året på gymnasiet för att sedan antingen jobba eller läsa
vidare till barnmorska eller barnläkare, eller varför inte bara läkare eller kanske
sjukgymnast? Ja, finns mycket att välja mellan och när jag går ut trean har jag
nog bestämt mig för vad det ska bli. Är inte helt fel att jobba med äldre och inte
heller helt fel att jobba med handikappade, ja vi får helt enkelt se.

Kvällen har gått fort eftersom jag inte suttit på rumpan en minut, fick göra iordning
för middagen på jobbet för dom som jobbat dag hade inte gjort det och sen fick jag
ge alla pensionärer mat och efterrätt, så himla jobbigt det var.
En söt tant sa till mig att hon tyckte synd om mig att jag var själv men att jag var riktigt
duktig och det är så roligt att höra sånt.

Har inte bestämt mig än hur jag ska göra på fredag, sitter och funderar hela tiden på
det och kan inte komma på något vettigt. Antingen så åker jag till Övik direkt jag slutar
och hälsar på mina älskade morföräldrar, eller så är jag hemma i helgen och kollar
på hur det kommer gå för älsklingen och älskade bror på hunduställningen.
Skulle vara så himla mysigt att träffa mormor och morfar och kanske gå ut på stan och
handla något nytt eftersom pengar kommer in på mitt konto on friday! not bad.
Men ja, the time will tell. Jag kommer nog på något vettigt tillslut får vi hoppas på.

Nu ska jag bege mig isäng innan jag somnar här, imorgon blir det gymmet när jag
slutat jobba. Så skönt : )

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0