Tisdag.

Nu är andra dagen av mitt sista år på gymnasiet gjord och idag hade vi lite mer
vanliga lektioner om man kan säga så? Imorse gick vi vilse en stund för dom
hade tydligen bytt plats på block 1 och block 2 så vi ska ha Aeromix direkt på
morgonen och sen historia men den visste inte vi så vi gick runt och letade
efter våran historielärare för att fråga vars vi skulle vara.
Men vi gick till idrottshallen iallafall och hitta Agneta som vi ska ha i Aeromix
och vi gick igenom vad vi ska göra och jag dör av längtan tills imorgon!
Då ska vi börja på riktigt och det känns så skönt att få träna hårt som hon sa
att vi skulle göra. Vi skulle få testa på step up, aerobics och massa mer : )

Sedan efter det gick vi till salen där vi skulle ha historia och fick träffa den nya
läraren, så fick vi historia boken och gick igenom litegrann. Men vi ska börja
med det imorgon på allvar och ska passa på att läsa några sidor ur boken ikväll
så man är förberedd inför morgondagens lektion!

Efter historian hade vi lunch och skolans lunch är lika värdelös som förra året så
ingen förändring där inte, men efter lunch hade vi Ulrika och vi fick veta våra praktik-
platser och som jag önskade så fick jag på ett handikappboende!
Ser framemot det, hoppas det är lika bra som på förra stället jag var på.
Så fick vi ändra lite på våra CV:n och skicka in personliga brevet till henne för redan
på torsdag ska vi få träffa våra handledare. Spännande!

Halv tre var dagen slut för oss och det kändes ändå skönt, vi kommer gå till tio över
fyra dom flesta dagarna så jag klagar inte. Hann träffa Johanna en snabbis innan jag
åkte hem och vi planerade in att jag ska ha matte onsdag och torsdag, plus torsdag
kvällarna då vi ska träffas på duvan som vi alltid gjorde förr.
Det är så mysigt att vara där och räkna, prata och fika massa godsaker.

Nu har jag just varit och handlat lite middag och väntar på att någon ska komma hem
för just nu är det extremt tråkigt att vara själv hemma. Men dom kommer väl..
Ska åka in på gymmet senare och träna, tror jag bokat tid klockan sex på bandet?
Skönt, får inviga mina nya joggingdojjor!


Du gör mitt hjärta helt
ta hand om det, för det
är allt jag har att ge.


Kommentarer
Postat av: elin

jag har inget gymkort ännu, ska köpa det så fort jag får lön! :D

på torsdag alltså :)

2009-08-25 @ 18:05:41
URL: http://elinritzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0