Torsdag.

Imorse när jag vaknade var jag tveksam på om jag skulle klara av att kliva
upp, herre vilken träningsvärk jag hade i heeela kroppen! Aerobics som vi
hade igår sista timmen tog verkligen på en måste jag säga, men samtidigt
är det skönt för då vet man om att man tränat muskler som man inte tränar
så ofta. Och efter boxningen gör mina armar väldigt ont, men skönt.

Började klockan tio med matten så jag tog älsklingens bil in som jag får ta
varje dag nästan eftersom han inte behöver den på jobbet, måste nog skaffa
mig en egen bil. Iallafall så hade vi matte första lektionen, jag och Diana : )
Vi är typ dom enda som inte är färdiga med matte B så vi håller på att kämpa
oss igenom det, men det ska nog gå bra får jag hoppas!
Efter matten hade vi en lång lunch och jag åt ingenting eftersom jag ätit innan
jag åkte till skolan så jag var redan mätt i min lilla mage.
Efter lunch påbörjade vi kursen "sjukvård" och vi fick se kursmålen och prata
lite om hur vi lärde oss bäst och hur vi ville jobba, även hur vi ville redovisa.
Ulrika är en toppenlärare måste jag bara tillägga, vi hade ju henne en snabbis
i ettan men sen fick vi en annan. Så nu känns det som att vi har henne i alla
ämnen nästan, men det är väldigt bra för hon är otroligt duktig på att lära ut och
jag ser framemot att starta dom här kurserna efter våran apu!

Sedan efter den lektionen såg vi "I taket lyser stjärnorna" på svenskan med
Annika och den filmen är fortfarande lika bra, så sorglig men så bra.
Minns att jag & käraste Hanna var och såg den på bio när den kom ut och den
är jättebra, handlar om en tjej som heter Jenna och som är jättekär i en kille
vid namn Zakke och hennes mamma är svårt sjuk i cancer. Man får följa med
henne på fester, på sjukhuset hos hennes mamma och även i skolan.
Det är en film jag rekomenderar!

När vi slutade åkte jag förbi mammas jobb och hämtade upp henne, vi for på
stan och ett par jeans leggings från Mixup och en fin tröja från Öhmans fick följa
med hem. Är mycket nöjd och väldigt glad för att mamma bjöd mig!

Påväg hem åkte vi förbi pizzan och kände oss lata så vi gick in och beställde
god mat, jag nöjde mig med en kycklingsallad medans dom andra tog pizza.
På renmarkspizzan är salladen ooootroligt god! Ni måste prova.

Väl hemma efter en lång dag så såg jag att paketet som jag beställde hade
kommit hem, det tog bara tre dagar att få det! Beställde hem Mineral smink från
en tjej som säljer det och var tvungen att testa det såhär en snabbis innan jag
ska iväg på duvan och räkna matte, det blev jättefint och det var verkligen värt priset!

Nu måste jag börja bege mig, en kvart tills jag ska vara på duvan med Diana &
Johanna. Det är så mysigt med mattekvällar, visst har vi en underbar lärare som
tar sin fritid till att hjälpa oss med matte? Hon är bättre än bäst.


Kom hem Frida, jag saknar dig!
Kommentarer
Postat av: elin

jo jag får göra det :)

2009-08-28 @ 17:23:06
URL: http://elinritzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0