< 3

jag har suttit och tänkt en hel del när det gäller kärlek, vissa förhållanden
håller bara någon månad sen är det slut och då tar man nästa. Jag kanske
inte ska yttra mig speciellt mycket på den fronten för jag har varit likadan själv.
Det var mest för att det var nytt, spännande.
Sen ser man på andra förhållanden, vissa är tillsammans hela livet och vissa
är bara tillsammans några månader, vissa är tillsammans flera år och gnistan
finns fortfarande kvar.
jag tror inte man förstår vad kärlek innebär försen man verkligen känner att det
känns så rätt, att man känner den känslan att man aldrig någonsin skulle vilja
vara utan den personen utan man skulle vilja leva med den hela sitt liv.
jag trodde aldrig att jag skulle ha den känslan, visst har det varit jobbigt att mista
någon och så, men jag har aldrig riktigt haft en sånhär känsla med någon annan.
Inte den känslan att varenda gång man skiljs åt är det så tomt, det känns nästan
som att allting kretsar kring den man älskar fastän det finns jätte jätte mycket mer
i mitt liv.

Beviset på en stark kärlek är att man klarat alla hinder under många månader,
man har klivit över hinder på vägen som man aldrig trodde man kunde göra.
Man har kämpat tillsammans för att man vill hålla ihop och inte försen jag träffade Peder
har det varit så.
Vi har verkligen kämpat mot alla motgångar som finns tror jag, människor som utnyttjat
min svartsjuka, människor som velat förstöra för att dom är avundsjuka för att det är just
jag som får vara med peder.
människor som inte klarar av att se andra människor lyckliga som bara måste få det att ta slut.
Men vi har klarat dom alla och jag är så fruktansvärt glad över det.
Jag har den känslan i magen hela tiden, det pirrar hela tiden. Inte bara när jag får vara i din
närhet utan också när vi är ifrån varandra.

Alla förhållanden har bråk, precis som att bästa vänner bråkar ibland men det löser
sig direkt. Jag brukar faktiskt tänka att bråken bara stärker kärleken, det viktigaste i
ett förhållande är att man ska kunna prata med varandra, inte bara gå runt och vara
arg flera timmar utan kunna sätta sig lugnt ner och prata med varandra om vad man
tycker att personen gjort fel.
Något annat som jag tycker är väldigt viktigt är ärlighet, jag har varit med om svek &
lögner tusentals gånger. Och det gör så himla ont att få höra saker människor gjort
som man inte visste om. Men älskar man en kille eller en vän, går faktiskt det mesta
att förlåta.
Jag skulle aldrig förlåta någon som är otrogen, finns inte en chans.
men är det något som kanske sårar jätte mycket men man ändå klarar av att gå vidare
och försöker bygga upp allting igen så går det faktiskt att förlåta, man kommer nog aldrig
glömma det. Men älskar man någon och vill ha kvar någon i ens liv, är det nog det bästa.

Du har funnits där för mig hela tiden, finns inte en enda minut sen vi blev tillsammans
som du inte har funnits där för mig och stöttat mig, du har alltid varit med mig i med -
och mot gångar.
Jag vet inte hur jag någonsin skulle kunna tacka dig för allting du gjort för mig och för
att du försökt intala mig varenda gång det hållt på att brista att vi verkligen är som gjorda
för varandra, för det är vi.
Du är verkligen mitt allt och jag vill verkligen inte förlora dig, du är min bästa vän och den
underbaraste pojkvännen i hela världen.

Jag älskar dig Jan Peder Håkansson,
du är det finaste jag vet

Kommentarer
Postat av: snyggingen

älskar dig

2009-02-06 @ 13:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0