11 Januari - 09.

Nu, många dagar efter nyår har jag kommit på vad mitt
nyårslöfte ska vara!
Jag ska sluta snusa & jag ska fasen klara det.
Peder har tjatat på mig länge nu känns det som och
äntligen har jag börjat försöka, jag tog bara en vanlig
snus idag och så har jag börjat med nikotinfri snus.
Jag ska kämpa för det kan jag lova, snus är varken bra
för tänderna, tandköttet eller hälsan.
Det känns faktiskt skönt att jag äntligen tagit tag i saken.

Helgen har varit mysig, jag & peder har kört traktor (och jag
kan erkänna att jag blev smått förbannad för att han inte lärde
mig ordentligt innan jag började köra, jag menar. det kunde ha
blivit ett hundhus mindre, hahaha.) Vi har sett en massa film också
och bara myst :)
Så imorgon har jag sovmorgon till 12 så då tänkte vi fara
på gymmet & träna lite. Känns faktiskt jätte roligt att Peder
har börjat träna med mig, känns roligare att träna på något
sätt. Och han behöver det ;p så det känns toppen :)
Vi har just bakat lite chockladbollar & sockerkaka, vi har som
fallit för det här med sockerkaka, har bakat massor när vi varit
i tjäl. Eller snarare, jag har bakat ;p fast peder deltar ju på sitt
eget lilla sätt, men han är söt ändå.

Känns bra att jag stannade kvar i fredags på engelskan, fick veta
lite mer om hur rapporten skulle skrivas & sådär.
Har redan bestämt mig vad jag ska skriva om, samma sak som jag
skrev om när vi hade omvårdnad, dvs bröstcancer.
Jag har fallit för det eller hur man nu ska uttrycka sig, det känns så
himla intressant. Har försökt plugga lite på engelska provet också som
jag har tills på tisdag, jag gruvar mig.
Känns som att det är på tok för svårt för mig, men jag hoppas det löser sig.

Imorgon är det minnestund också, känns lite jobbigt.
Men det ska nog gå bra.
jag har tänkt på det där så himla mycket, man ska verkligen
ta vara på det man har. Det spelar ingen roll om man har barn-
domsvänner man glidit ifrån, dom betyder fortfarande & man har
fortfarande en massa minnen med dom människorna.
Något så litet som ett sms kan göra så himla mycket, jag har riktigt
börjat tänka om när det gäller mina vänner, jag älskar verkligen mina
vänner & jag älskar min familj. Jag ska verkligen börja visa hur mycket
dom betyder, för vad som helst kan hända när som helst.
Jag hoppas alla mina underbara vänner, min underbara pojkvän &
min underbara familj tar åt sig.
jag älskar er!

   
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0