Sov gott, fina Maja.

Tankarna kommer upp i mitt huvud hela tiden, jag
tänker på denna fina tjej som gud tog bort från oss &
hennes familj och dom närmsta, jag kan fortfarande inte
förstå hur det kunde hända, varför kan gud inte ta människor
från jorden som inte förtjänar att vara här? Varför tar han en
människa från jorden som hade sådan livsglädje och som
precis visste vad hon ville med sitt liv.
Jag blev alldeles kall när jag fick samtalet om att denna fina
människa gått bort, och jag har fortfarande kvar samma känsla.

Jag minns när vi hade musikalen i 9an och vi stod brevid varandra
och sjöng i kören, hur vi skrattade och hur vi sjöng.
Jag tror att vi mer koncentrerade oss på vilka vi var ihop med och
på snuset. Bara i den stunden insåg jag vilken fin människa du var.
Sedan alla gånger vi pratat på skolan och man fick se dig skratta, alla
gånger man hälsat på dig i korridoren & du såg alltid lika glad ut.
Du var en sån glädjespridare så det är inte sant.
Någon vecka före vi skulle gå på jul lov kom du och Lena & satt sig
med oss, med mig och frida. Vi pratade om att vi hade samma mobil
för din var inne på lagning och min med och vi pratade om hur bra dom
där mobilerna egentligen är.
Jag minns det så väl, Hade jag vetat då att det var sista gången
jag skulle få prata med dig hade jag berättat för dig vilken underbar
och snäll människa du verkligen var.

Imorgon ska dom som vill visa att dom bryr sig, brydde sig om dig och
bryr sig om att stötta din familj mötas utanför mysak & gå tillsammans
till ditt hus och lägga vad som helst där, en ros, ett ljus. För att visa hur
mycket man bryr sig om dig & din familj.
jag hoppas att du ser alla från där du är och ser hur många som saknar
dig så himla mycket och hur många som tänker på dig.
Det är så viktigt att man verkligen tar vara på det man har idag, man ska
leva varenda dag som om det vore ens sista, för helt plötsligt kan det ta slut
och man inser vad man verkligen gått miste om.
Jag kan inte ens sätta mig in i din familjs eller dina närmstas situation, det
gör ont i mig bara av att tänka på det.
Känslan av att inte få se sin dotter/syster igen, jag kan inte ens tänka mig hur
det skulle kännas.
Jag själv skulle nog aldrig klara av det och det gör så ont i mig att veta att en
människa som står mig nära stod henne så otroligt nära, jag vill kunna göra
något. Jag vill kunna göra så att allting blir bra igen, för det gör så ont att höra
gråten i din hals. Det gör så ont att höra "jag orkar inte mer", jag vill att du ska orka
och jag vill att du ska veta att jag kommer finnas med dig i varje kliv du tar här i livet,
jag kommer finnas för dig tills jag sluter mina ögon för gott.
Jag bara skakar av tanken, men vi kämpar tillsammans.
tillsammans klarar vi allting , jag älskar dig Frida Önnhall.
Du skulle kunna ringa mig mitt i natten och det spelar ingen
roll om jag är flera mil ifrån dig, skulle du behöva mig skulle
jag komma till dig direkt.
Jag värdesätter det vi har så otroligt mycket.
Tack för att du finns.


Det kunde ha varit vem som helst, precis vem som helst.

Sov gott Maja Elisabeth Bergh.
Jag vet att din stjärna lyser starkast av dom alla.
3/1 - 2009.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint skrivet!

2009-01-07 @ 20:59:51
Postat av: frida

Jag älskar dej sara. det är bara sp ofatbart det som har hänt och det är nog det värsta man kan vara med om. <<<<<<33333

2009-01-07 @ 21:50:54
Postat av: frida

Jag älskar dej sara. det är bara sp ofatbart det som har hänt och det är nog det värsta man kan vara med om. <<<<<<33333

2009-01-07 @ 21:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0