- - -

jag är inte glad idag, eller ska man kanske välja ordet nöjd?
jag är inte ett dugg nöjd på mig själv idag, känner mig totalt
värdelös när det gäller allting. har en press på mig som heter
duga och det finns tusen ord som bara snurrar & snurrar runt
i mitt huvud, allt från spärrlinjer till katalysator. - längtar tills det är över
sen är det samma sak som det alltid varit & det gör så grymt ont att
jag behöver tänka på det exakt hela tiden, varför kan man inte bara
vara nöjd med sig själv? måste man störa sig på minsta lilla och ge
upp när det lutar lite uppför.

jag var förresten inne på en blogg tidigare som jag inte vet vad den
hette för mitt minne är sämst, men hon skrev iallafall om varför vi gör
oss fina. Sminkar oss, köper märkeskläder, noppar ögonbrynen, rakar
benen.. ja i princip allt som stämmer in på oss tjejer. Och när jag läste
det så började jag verkligen tänka till, varför är vi tjejer så extremt utseende-
fixerade? jag önskar att tillexempel jag själv skulle kunna gå på en begravning
i foppatofflor som min bror hade tänkt göra, inte gjorde det han något.
och varför är det just vi tjejer som kanske får dåligt samvete över att vi stoppat i osslite för mycket gosaker? Killar kanske bryr sig, men vi tjejer är extrema. varför kletar vi ansiktet fullt med smink medans killarna drar på sig en oljig gammal keps? - ja det är rätt fränt att se hur det verkligen är idag. körnstigt!

nu ska jag göra en fas!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

det är inte alla tjejer som är så, man väljer ju själv hur man ska vara. Vissa faller inte för utseendefixering, utan dom klarar av att vara sig själv. och stå för hur man ser ut!

2009-05-19 @ 18:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0