Riskettan

Är alldeles trött i huvudet efter 3 timmar på riskettan, måste säga
att det är grymt lärorikt att vara där. Man får lyssna, göra övningar &
diskutera. Först fick vi göra en uppgift med snören för att lära känna
varandra och inte vara så stela och jag måste säga att det hjälpte.
Man vågade ta för sig mer och vågade diskutera både när man höll
med och var emot.
Måste säga att det är jätte bra att det blivit obligatoriskt med riskettan
och dom som inte fick göra en sån kurs & redan har körkortet har
gått miste om jätte bra information.
Vi fick chips, frukt & dricka av söt kaj också, så det var en värd kväll :)

Fick veta en hel del om vilka olika droger det finns osv, en som varit
missbrukare går på samma kurs & han berättade lite om vad han varit
med om. Vissa saker blev jag riktigt irriterad över, som tillexempel när
han sa att hans barn haft en normal uppväxt som en vanlig svensson
familj. Men det måste jag säga är riktigt fel, så är det inte alls.
Han lär inte sett hur hans barn mått under sin uppväxt eftersom han
förmodligen bara tänkt på sig själv, så det gjorde mig lite irriterad.
Men det är ju jätte bra att han mår bra idag och att han kommit ifrån
det där.

Vi fick även se två filmer som handlade om människor som kört bil
när dom varit fulla och även mopeder. Dom hade krockat, kört av vägen
så någon av deras kompis dött. Fy så hemskt det var att se..
Man inser verkligen hur farligt det är att köra onykter.

Var just inne & läste lite om halkbanan eftersom det snart är dags
för mig & med snart menar jag nästa vecka.
Det stod att när läraren tycker att man klarar av att hantera bilen på
ett bra sätt och när läraren tycker att man kör bra och att man är redo
så skickar han iväg en på halkbanan, måste säga att eftersom jag
bara kört 4 gånger och han skickar iväg mig är jag ganska stolt.
Känns bra att han tycker att man är duktig :)

Nu ska jag gå ut & göra min älskade far och älskling sällskap,
blir nog en tidig kväll ikväll, är något så trött och ska ju upp 6 imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0