Att aldrig mer få se dig

Att inte längre kunna ta långa promenader med dig vid min
sida, att inte längre få vakna av att du kommer in med tränings-
kläder och säger med ett leende att vi ska ut och träna.
Att inte få höra dina tokiga skämt och njuta av ditt härliga skratt.
Att inte få kliva upp på morgonen och se dig sitta vid köksbordet
redan redo för att äta frukost.
Att inte få klä julgranen tillsammans med dig i år som varje år,
bara vi två tillsammans. Att inte krossa någon lampa till julgrans-
belysningen och åka runt hela stan för att hitta någon ny.
Att inte få se dig dansa och sjunga i bilen till härlig dansbandsmusik.
Att inte få se dig sitta framför Youtube & skratta åt Robert Gustavsson.
Att inte få se dig stå och skrika i avbytarbåset på spelare och domare.
Att inte få känna dina pussar mot min panna, vara i din trygga famn
och höra att allting kommer att ordna sig.
Att inte få jävlas tillsammans, att inte få ta golfbollar och fort springa
därifrån. Att inte få hjälp med skolarbete av dig, du kunde sitta i flera
timmar och diskutera en enda fråga. Du kunde så mycket.
Att inte få fara ut med båten på sjön och fiska bara vi två, tillsammans.
Att aldrig mer följas tillsammans till Umeå och gå runt på affärer och
höra efter varje klädesplagg jag provar att jag är så fin.
Att aldrig mer få höra dina kloka ord och aldrig mer få några tips från dig.
Att aldrig mer få komma in med världens godaste frukost, en stor tårtbit
och massa presenter till dig på din födelsedag. Sitta där och se medans
du öppnar presenter, ger mig en stor kram och tackar mig.
Att aldrig mer kunna åka med dig till Sidberg och hälsa på, sitta där i flera
timmar och bara prata.
Att aldrig mer kunna ta skotern ut på isen och fiska och äta massa gott.

Det gör så fruktansvärt ont att tänka på allting som jag aldrig mer kommer
få uppleva tillsammans med dig. Att dom sakerna vi alltid gjorde tillsammans
plötsligt inte finns längre, mitt hjärta går sönder i tusen bitar.
Jag vill bara ha dig här, vill höra att allting kommer ordnas sig.
Jag älskar dig pappa, oändlig kärlek till dig 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0