Min hjälte

Utan dig är jag ingenting. Jag kollade in i dina ögon och såg en
rädsla som jag aldrig någonsin sett förut. Du visade dig aldrig rädd
pappa, du var alltid den starka av oss och du var min hjälte.
Jag tog din hand, du höll min hårt och jag sa att du inte behövde vara
rädd för vi klarar allting tillsammans.
Vi klarade verkligen allting tillsammans, men den här gången klarade
vi inte av att vinna. Blödningen vann och jag förlorade dig.

Jag tänker på dig hela tiden. Jag tänker på ditt härliga skratt, alla
dina tokiga skämt. Jag tänker på hur fruktansvärt roligt vi hade ihop bara
du och jag. Aldrig har jag haft så roligt med en människa som jag hade
tillsammans med dig. Du fick mig alltid att le, du fick mig alltid att skratta.
Jag tänker på alla underbara promenader vi varit på, alla gånger vi tagit
båten ut på sjön och fiskat i flera timmar.
Du tävlade alltid med mig, när vi var ute och gick så började du alltid springa
när jag inte var beredd så du vann alltid.
Jag kan se det framför mig, hur du vände dig om med det största leendet, med
armarna rakt upp i luften och skrek " Jag vann!! "
Alla gånger vi varit och fiskat så vann du också, du fick alltid mest fisk och fick
jag mest fisk så fick du alltid dom största.

Du var min bästa vän. Dom flesta har en pappa och alla har olika relationer
till sin pappa. Min relation till min pappa var något speciellt, ingen kan förstå hur
nära vi stod varandra. Han var självklart en underbar pappa, men han var även
min bästa vän som jag delade allting med. Vi gjorde allting tillsammans och han
var den enda som kunde få mig att må bra igen när allting varit upp och ned.
Han var den jag litade på mest och han var alltid den jag tydde mig till.

Det gör så ont. Det gör ont att andas utan dig, det gör ont att vara utan dig.
Det gör så ont att veta att du aldrig mer kommer komma in genom ytterdörren
med ett leende och ge mig världens största kram.
Det gör så ont att veta att du aldrig mer kommer pussa min panna, hålla om mig
och säga att allting kommer ordna sig.

Jag saknar dig pappa, jag saknar dig så fruktansvärt mycket.
Längtar redan tills vi ses igen - Jag älskar dig.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0