Jag är så vilse utan dig

Sitter och lyssnar på din favoritmusik, dansband såklart.
Kollar på alla underbara bilder som jag hann få på dig, dom är
helt perfekta men det är inte alls konstigt. Du är ju med.
Spelar inspelningarna om och om igen, jag hör din röst & ditt fina skratt.


Det känns som om någon slitit ut mitt hjärta. Trampat på det och klippt
sönder det i tusen bitar. Jag är helt trasig, inte längre hel och allting gör
plötsligt få fruktansvärt ont. Bara när jag är utan dig, när du fanns här
var allting så bra. Så enkelt. Så underbart.

Går inte en sekund utan jag tänker på dig och min fina får ibland bära
mina ben när jag inte längre orkar, vi grät tillsammans idag min älskade
pappa. Vi grät tillsammans när vi lyssnade på alla inspelningar jag hittade
och han höll om mig, hårdare än någonsin.
På något sätt tackar du honom, han finns alltid där för mig och det spelar
ingen roll hur hårt vinden blåser. Han stannar alltid kvar. Hos mig, alltid.
Han får mig att orka stiga upp på morgonen, han får mig att somna om
nätterna och han får mig att vilja stanna kvar här nere på jorden.
Ibland är det svårt pappa, jag vill vara där du är.

När jag håller på att falla ihop tänker jag på dig.
När jag skrattar åt något skämt tänker jag på dig.
När jag är i skolan så tänker jag på dig.
När jag är här hemma tänker jag på dig.
När jag går förbi fotbollsplanen, tänker jag lite extra på dig.
När jag ser andra med deras pappor, tänker jag på dig.
När jag sover drömmer jag om dig.
När jag är vaken tänker jag på dig.
När jag är hos farmor & farfar tänker jag på dig.
När jag kör bil tänker jag på dig.
När jag sjunger tänker jag på dig.
När jag ser tv tänker jag på dig.
När jag sitter vid datorn tänker jag på dig.
När jag blundar tänker jag på dig.
När jag är ute & går tänker jag på dig.
När jag gör skolarbete tänker jag på dig.
När jag är med mina vänner tänker jag på dig.
När jag är ensam tänker jag på dig.
När jag ser snön falla tänker jag på dig.
När jag äter tänker jag på dig.
När jag tränar tänker jag på dig.
När jag andas tänker jag på dig.

Jag tänker på dig hela tiden.
Exakt hela tiden finns du i mina tankar.
Jag saknar dig så fruktansvärt mycket.
 
  

  
 
 

 



 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0