för ingen är som du

Jag behöver dig här så du kan ladda mina batterier, så jag får
någon ny ork att kunna klara av vardagen. Är så rädd för att
ge upp, rädd för att sluta kämpa och rädd för att inte klara av
det här. Ingen kan förstå hur tungt det är att plötsligt leva utan
sin bästa vän, leva utan den som alltid stått en närmast och
ingen kan ens förstå vilken kamp det är att kliva upp varje
morgon och veta att den människan som alltid fanns där inte
finns längre. Varför rycktes du ifrån mig? Varför var det just
du som var tvungen att lämna jorden, varför tog gud upp dig
till himlen? Den människan som jag älskar mest, som jag
behöver mest. Den som jag alltid kunde prata med och den
som alltid torkade mina tårar oavsett vad.

Tårarna slutar aldrig rinna när jag tänker på dig, ibland ler jag
på riktigt för att du var så unik. Så unik som ingen annan är.
Du fick mig alltid att skratta, såsom ingen annan kan få mig att
skratta. Du sa alltid så tokiga saker och drog alltid roliga skämt.
Vet du hur mycket jag saknar våra tokerier och ditt härliga skratt?
Skulle göra vad som helst för att få jävlas med dig igen, att du
jävlas med mig, skämta tillsammans och umgås igen.
Du var så mycket mer än en pappa för mig - du var min bästa vän.
En sån vän som alla önskar att dom hade, en vän som alltid fanns
där och ställde upp. En vän som kunde göra dom sämsta dagarna
till dom bästa och som gjorde allt i sin makt för att alla skulle ha det
bra. Hur många människor är så? Inte många. Och ingen är som du.
Ingen kan någonsin komma upp till din nivå och jag är så stolt över
att fortfarande kalla dig pappa, för du kommer alltid vara min pappa.
Jag är stolt över dig, när jag pratar om dig så är jag så glad över hur
du var. Och jag kan sitta i flera timmar och bara prata om alla roliga
minnen vi hann få tillsammans, hur underbar du var som människa.

Du sa alltid att du var bäst och jag höll alltid med. Du var verkligen
bäst, hela tiden. Du var stark och stod alltid för din åsikt, du pratade
aldrig dåligt om någon människa utan såg alltid någonting fint hos varje
människa. Det var just det som gjorde dig så unik, du var så äkta.
Du var så himla äkta och du har lärt mig allting jag kan, vi är inte bara
lika på utsidan utan även på insidan. Du har gjort mig till den människa
jag är idag pappa och jag kommer att klara det här, för din skull.
Jag kommer orka för du har lärt mig att kämpa och jag ska göra allt
i min makt för att orka. För på något sätt är du alltid med. Visst pappa?

Jag älskar dig
Föralltid pappa, föralltid.


Kommentarer
Postat av: gabriella

du skriver så fint, sara! han väntar nog på dig där uppe. du vet vad vi sagt och jag finns för dig, alltid.



<3

2009-11-26 @ 22:25:59
URL: http://roberg.blogg.se/
Postat av: Frida

Hilary Duff - Someone´s Watching Over Me :)

2009-11-27 @ 16:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0