Jag behöver dig här.

Trots alla tårar, trots den tunga bördan jag bär inom mig så sitter jag här och
ler pappa. Jag ler när jag tänker på dig, jag ler när jag tänker på alla tokerier
vi hann med. Alla gånger vi tävlade när vi var ute och gick, alla gånger vi tävlade
i båten om vem som tog upp mest fisk. Den gången vi snodde golfbollar och varje
gång vi skulle köpa godis tog du alltid en godis inne på affärn.
Jag ler åt alla gånger du skrattade åt mig och mina skämt, jag ler åt alla dina tokiga
skämt. Jag ler när jag tänker på ditt härliga skratt, jag blir alldeles varm.
Du hade ett sånt skratt som fick mig att skratta även fast det inte alls var roligt.
Jag ler åt hur hårt du höll min hand på sjukhuset, du behövde inte säga något utan
jag kände din styrka. Du var alltid den starkaste, som alltid fanns där och stöttade.
Jag ler åt hur du strök min kind och tog mig i håret, av dig kände jag mig älskad.

Här sitter jag utan dig men jag vet att vi kommer ses igen, du är inte borta för du
har bara gått lite i förväg. Då är det som det ska vara, du sa alltid när vi var ute och
gick att du vann när du hann lite före på vägen.
Du hann före mig den här gången också men som alltid så kommer jag komma ikapp.
Vi ses igen pappa - Jag Älskar Dig!


Kommentarer
Postat av: Ida

Vad fint du skriver! Ögonen tåras.. Jag var så liten när min pappa dog så det är inte förrän nu i efterhand man verkligen förstår vad man förlorat och saknar honom på riktigt. Var det länge sedan din pappa gick bort? Fruktansvärt hemskt är det hur som helst men man måste försöka leva vidare utan honom! :'( Kram på dig!

2009-11-02 @ 22:20:50
URL: http://idajosefine.webblogg.se/
Postat av: Melissa

Det var verkligen många som kommenterade där! Det är skönt att känna att man inte är ensam, trots att det smärtar att veta att det är så många som känner samma sorg.. Det är en svår situation att ta sig igenom, utan tvekan, och framtiden vill man inte ens tänka på.. verkligen ledsen för din skull! Vill du ha någon att prata med så finns jag här!

2009-11-03 @ 00:41:38
URL: http://melissaelm.blogg.se/
Postat av: H Westin

Det är för tidigt än och du kommer inte att tro mig. Men det kommer kännas bättre eller lättare. Sorgen och saknaden kommer komma över dig inte lika smärtsamt men lika stark. Under stunder i livet. Och ni sörjer alla fyra i din familj på olika sätt ni minns honom för olika saker. Just nu har ni alla bättre och sämre dagar men kanske inte samtidigt. Och det är skönt att se att du kan ta in värmen å kärleken från din pojkvän. Du får heller inte vara rädd för låta sorgen avta. Det betyder inte att du inte älskade honom utan är en naturlig proces. Han blir inte arg eller sårad han blir bara glad över att se hur du kan njuta å glädja dig över saker som händer dig i livet. Många kramar till dig å mamma..

2009-11-03 @ 07:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0