jag ber dig, vaka över mig

Följer du mig vart jag än går?
Är du här hos mig nu?


Jag lever, du lever inom mig.
Jag ser dig när jag blundar.
Jag ber dig, vaka över mig och
välsigna varje steg jag tar.

Jag kan se att det som var, leder
till något nytt. Jag kan känna hur
min rädsla flyr, för det är du som
ger mig svar. Och tar emot mina
tårar som något varmt.
Jag lever och du lever inom mig.
Alltid pappa, föralltid.

Jag har varit duktig ikväll pappa, du sitter nog där uppe bland
molnen och ler ned mot mig just nu. Jag har gjort bort all läxa
som jag hade sån ångest över att jag inte tagit tag i.
Skrivit klart alla frågor till svenskaboken, skrivit klart projekt-
arbetet, skickat in historiauppgiften och även skickat in fall-
beskrivningen. Jag känner mig duktig och jag kan känna hur
du klappar mig på axeln och höra hur stolt du är över mig.

Du togs bort från mig alldeles för tidigt, jag fick låna en ängel
för en stund. Du gav mig allt ett hjärta kan och du lever kvar i
mig så länge livet ger mig tid. Du sa var inte rädd, men hur kan
man någonsin vara beredd? Världens finaste ängel fick jag ha i
mitt liv och världens bästa vän. Inga ord kan någonsin beskriva.
Du var helt unik, är helt unik och du är fortfarande en stor del
av familjen även fast jag inte kan se dig, krama om dig.
Idag skulle vi skriva upp vilka olika sociala nätverk vi har runt-
omkring oss. Jag skrev upp dig pappa, jag skrev Stig - pappa.
För du är alltid min pappa, min fina och bästa pappa.
Jag älskar dig, oändligt mycket!

 
 
  
 Din stjärna skiner klarast av dom alla där uppe, som jag längtar tills vi ses

Kommentarer
Postat av: Karin

Du är så duktig, jag visste att du skulle klara dig igenom högen med läxor. Pappa är garanterat stolt över dig, det var han alltid, hans lilla ängel, miss you, kram <3

2009-11-26 @ 14:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0