Min enda bästa vän.

Jag behöver dig älskade pappa, jag behöver din styrka för att orka.
Står kvar på samma ställe och hålet jag gräver blir bara djupare &
djupare. Hur länge ska man orka? Tårarna rinner nedför min kind och
inom mig är det lika dystert som vädret utomhus. Grått och kallt, så
som det känns inom mig. Du var alltid så stark, jag vill klara det här
för din skull. Jag vet att du hade klarat det, för du var alltid den starkaste
av oss två. Jag behöver lite styrka, behöver dig.
Kom hem och ladda mina batterier, för jag orkar knappt gå framåt när du
inte är här. Hela våran underbara familj känns splittrad, vi fick stanna kvar
här på jorden och du var tvungen, du hade inget val för gud ville ta upp
den finaste till himlen. Varför är gud så ond pappa? Varför krossade han mitt
hjärta i tusen bitar och stampade på det? Han stampar på det än.
Du kommer aldrig hem, jag har börjar inse att du aldrig mer kommer finnas
här hemma när jag kommer hem. När jag öppnar ytterdörren och skriker ´hallå´
kommer du inte vara här, du är här i luften någonstans och vakar över mig på
ett helt annat sätt än förr. Men jag ser dig inte, jag vill se dig. Vill krama dig.

Vi är inte längre fem i familjen, vi är bara fyra. En pusselbit fattas, en väldigt
viktig pusselbit fattas i våran familj och den platsen kan ingen någonsin ersätta.
Varje dag är en oändlig kamp utan dig. Jag kämpar för att kliva upp på morgonen.
Jag kämpar för att orka gå till skolan. Jag kämpar för att äta. Jag kämpar för att
kunna gå vidare utan dig vid min sida. Sorgen är inte något man skall ta sig över.
Sorgen är något man ska försöka ta sig igenom, jag vill inte ta mig igenom någon
sorg. Jag vill ha dig tillbaka, vill ha dig här hemma så jag ser någon mening med
allting. Jag vill orka, vill kämpa, bara för din skull.
När jag knappt orkar resa mig så tänker jag på dig, jag tar mig upp för dig.
Bara för dig min bästa vän.

Nu ligger du på Berglunda, världens finaste kyrkogård dit världens finaste
människa har flyttat. Din gravsten kommer inte sättas upp försen till våren
eftersom vinter  börjar närma sig. Men vi har redan börjat göra fint med
massa lyktor & ljus. Du ska alltid ha finaste gravplatsen av dom alla och jag
kommer hälsa på dig varje dag. Kommer redan imorgon, för jag saknar dig redan.  Jag sa ´Hej då pappa, jag älskar dig´ när jag for hemåt idag. Visst hörde du mig?
Jag blundar hårt, formar min hand som om du tar tag i den och på något sätt kan jag känna din värme. Du var mitt allt, kommer alltid vara mitt allt och jag saknar dig så.

Jag älskar dig Stig Bäckman, världens bästa och världens underbaraste pappa.
Min enda bästa vän, jag längtar så tills vi ses igen.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0