min värld är alldeles för stor för att leva utan dig

Jag var så nära på att orka gå till skolan idag, men när jag stannade
av bilen på parkeringen brast allting. Jag orkade inte, tårarna bara rann.
Nu sitter jag hemma, i pappas myströja och har dåligt samvete över att
jag inte orkade. Ibland tar det bara stopp, jag känner mig så svag.
Jag vet att det inte går, men jag vill bara stanna upp med allting.
Stanna bara en liten stund, sitta i din tröja pappa och känna hur den fort-
farande luktar du. Nallen luktar också fortfarande du, men en doft av dig
och en sjukhusdoft är ingen bra kombination. 
Jag vill inte känna doften av sjukhus, jag önskar att du slapp känna den
doften också. Att du slapp ligga där och kämpa för ditt liv, jag ville bara
göra dig frisk och ta med dig hem. För du är mitt allt. 

När jag sluter mina ögon, kan jag fortfarande känna hur hårt du höll min
hand under tiden jag satt hos dig. Jag kan fortfarande känna dina pussar
mot min kind och höra dig säga att du älskar mig. 
Jag kan se dig framför mig och jag drömde om dig inatt, när jag väl lyckats
somna. Jag drömde att vi träffades, ditt leende var så stort och du gav mig
världens största kram. Vet du vad jag önskar pappa? Att det inte var en dröm.
Att det kunde hända, att du helt plötsligt kommer hem igen och kramar om mig
som du alltid gjorde. 

Tänker på sista gången du pussade min kind, tog mig i håret och sa godnatt. 
Jag minns vad det sista jag sa till dig "Godnatt pappa, jag älskar dig"
Du höll min hand så hårt och du behövde inte säga något, jag visste alltid vad
du tänkte. Alltid visste jag vad du tänkte och jag önskar att jag visste vad du
tänker just nu, vart du befinner dig någonstans.
Jag saknade dig så obeskrivligt mycket när ni åkte iväg någonstans, bara när ni
åkte iväg till Umeå över en dag för att spela match så saknar jag dig.
Nu kommer jag sakna dig hela mitt liv, hela mitt liv kommer jag vara halv och 
jag kommer vilja ha dig här vid min sida. Där du borde vara. 

Pappa, jag älskar dig så fruktansvärt mycket och saknaden är otroligt stor.
Jag vill bara se dig skratta, se dig le och höra dina tokiga skämt. 
Jag kommer alltid vara din lilla ängel och du kommer alltid vara min bästa vän.
Oändlig kärlek till dig min älskade pappa, jag längtar tills vi ses igen.



 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du ska absolut inte ha dåligt samvete för att du inte orkade med skolan idag. Det är helt förståeligt. Det kommer ta tid, men jag vet att du kommer klara dig igenom detta. För du är stark Sara och du har en underbar familj runt omkring dig som stöttar dig. Och även jag tänker på dig många gånger per dag. Hoppas denna kommentar stärker dig lite i alla fall. Många kramar!

2009-11-19 @ 12:42:05
URL: http://amandaasjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0