Pappa

Godmorgon himlens finaste ängel.

Jag har inte sovit gott inatt heller, direkt jag la mig ned och blundade
såg jag dig framför mig. Jag såg dig skratta, jag såg dig le.
Jag såg oss två i båten ute på sjön, hur du skrattade åt mig varenda
gång jag fick upp en fisk. Jag såg oss vara ute och gå på långa promenader.
Jag kan inte förstå att du är borta, jag vill inte förstå att du är borta.
Jag vill ha dig här, för jag behöver dig mer än någonsin just nu.

Jag ska försöka göra någon läxa idag, göra bort provet jag missade i
onsdags och skriva om boken i svenska.
Sen ska jag ta mig en lång promenad, så länge jag låtsas att du är med
mig orkar jag.

Jag älskar dig pappa och saknar dig så det gör ont.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0