you raise me up

Pappa, jag har sjungit för dig hela morgonen.
Jag har sjungit you raise me up, en låt som påminner
mig om dig. Om oss två tillsammans.
Du lyfte verkligen upp mig från botten och jag blev
verkligen stark av dig.
Den låten kommer sjungas imorgon på begravningen.
Önskar jag hade kraft att sjunga den för dig, men du
skulle nog inte höra vad jag sjöng. Saknaden är för stor.
Bo diddley med Arvingarna ska också spelas upp, fast
det är på minnesstunden. Din favoritlåt, även en låt som
får mig att tänka på oss två.
Minns när vi åkte till Umeå och du hade den låten på repeat
hela vägen dit och hela vägen hem. Min sötpappa.
Imorgon kommer du inte sitta med mig som du gjorde i
somras på morbror Pelles begravning, imorgon är det jag
som kommer ta ett sista farväl av dig.

Många kommer komma dit för att ta ett sista farväl av dig.
Familj, vänner, släkt, kanske några av dina elever, ditt fotbollslag
och säkert en massa massa andra.
Blommorna kommer vara blåvita och dina fotbollsspelare kommer
komma i matchtröjorna, som också är blåvita. Det tycker jag är fint.

Min dikt kommer läsas upp av Annika också, hon läser den så otroligt
bra så när mamma föreslog henne tvekade jag inte en sekund.
Det känns viktigt att min dikt läses upp, så alla iallafall kan försöka förstå
hur mycket pappa betydde för mig - han var verkligen mitt allt.

Nu ska jag iväg på skolan, hade en lektion imorse och en lektion nu på efter-
middagen. Har Aeromix, så det blir skönt att få träna lite och försöka tänka på
annat.


Kommentarer
Postat av: janina

Gumman, det hade jag ingen aning om.

Du är stark och jag beundras av dig.

Om du någon gång skulle vilja lätta

på axlarna så lovar jag att finnas <3

2009-11-04 @ 22:01:36
URL: http://dennajanina.blogg.se/
Postat av: nathalie

begravingen var så vacker!

2009-11-05 @ 16:05:44
URL: http://nataliekyrk.blogg.se/
Postat av: Anna!

Du är så stark Sara!

Jag kan tänka mig att de va jättefint och att Stig är så stolt över er. Han kommer alltid finnas kvar hos dig, och alla minnen kan ingen någonsin ta ifrån er! Jag är stolta över dig gumman. <3

Jag finns alltid här för dig, när du än behöver mig.



Jag kommer till lycksele ihelgen så om du har tid och ork vill jag mer än gärna träffa dig.

Jag älskar dig

2009-11-05 @ 22:27:29
URL: http://frannaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

nånstans där uppe i himlen finns alla hjältar som lever kvar..

2009-11-07 @ 03:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0