you used to call me your angel

Snart är det två månader sen pappa, två månader sen du somnade
in på sjukhuset. Två månader av smärta, tårar, ilska och oro.
Min värld är alldeles för stor för att leva utan dig, jag är så vilse utan
dig och vet inte vad jag ska ta mig till. Jag kan inte koncentrera mig
längre, allting är bara svart. Svart som bläck.
Alla tankar och känslor delade jag med dig, du var den enda som jag
litade på fullt ut och som jag kunde säga allting till för det stannade alltid
kvar hos dig. Jag saknar din trygga famn, jag saknar dina pussar mot
min panna och få höra att allting kommer att ordna sig.
Ordnar allting sig nu pappa? kommer det någonsin bli bra igen? Aldrig.
Det kommer aldrig bli bra, inte så bra som jag vill ha det. För jag vaknar
aldrig ur den här madrömmen och du vaknar inte heller pappa.
Du vaknar inte igen, du somnade in och svävade upp till himlen medans
jag är kvar här. Jag vill inte, orkar inte, men jag kämpar för din skull.
Du var alltid den starkaste av oss två, vet du hur mycket jag behöver din
styrka och energi just nu? Hålet jag gräver blir bara djupare och djupare
när jag är utan dig, jag önskar du var här och kunde hjälpa mig upp.
För du hjälpte mig alltid, du var min hjälte.

Ett tjockt snötäcke ligger på marken älskade du, du fick aldrig se dom första
snöflingorna falla för i år. Men jag såg åt dig, jag lovar dig att jag njöt för oss
båda. Snart är julen här, det är inte länge kvar. Men jag längtar inte i år.
Jag längtar inte tills vi ska klä granen, ta fram alla julsaker, jag längtar inte
till vi ska öppna julklappar och jag längtar inte till att äta god jul mat.
För jag får inte dela julen med dig, jag får inte klä julgranen tillsammans med
dig som alla andra år. Jag får inte äta god julmat tillsammans med dig och jag
får inte skratta åt dina tokiga skämt sent på julaftonskvällen.

Jag har blivit så rädd nu pappa, rädd för nya utmaningar och för framtiden.
Jag är rädd att inte klara av saker utan dig vid min sida, rädd för att stöta
på hinder utan dig. Men du skulle aldrig lämna min sida om du inte visste att
jag skulle klara allting. Ibland orkar jag, ibland orkar jag inte. Men varje gång
jag är nära på att falla tänker jag på dig och jag reser mig upp, för dig pappa..
bara för dig min vän.

Tårarna slutar inte rinna, jag tänker på hur du strök min kind och tog i mitt hår
när du låg på sjukhuset. Jag grät aldrig framför dig pappa, du har lärt mig hur
man ska vara stark och jag var stark för din skull.
Jag tänker på hur du sa att du älskar mig och hur du pussade min kind flera gånger
när vi sa godnatt. Sista kvällen jag satt hos dig och sa godnatt, var den sista gången
jag fick en puss av dig mot min kind och sista gången jag fick säga godnatt.
Men jag sa inte godnatt föralltid, vi ses igen och då ska vi ta igen all tid som vi missat.

You used to call me your angel, said I was sent straight down from heaven.
You hold me close in your arms, I love the way you felt so strong.
I never wanted you to live, I wanted you to stay here holding me.
I miss you, I miss you smile.
Even though it's different now, you're still here somehow.


 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Glöm inte lilla hjärtat att pappa är alltid med dig vart du än är så finns han på din högra axel. Och glöm aldrig att jag finns där hela tiden, dessutom ser jag för både pappa och mig...du vet vad jag menar. Älskar dig så innerligt Sara!Glöm inte att du är jättebäst.

2009-11-30 @ 16:09:54
Postat av: Hw

Du sörjer men du får inte ge upp.. Att vänner slutar höra av sig är för att de inte lever i din situation. Bara du vet hur du mår just nu vad du tänker och känner. När du är i behov av andra eller behöver vara ensam. Du får sörja, du får vara bitter, du får vara arg. Du får glädja dig åt livet. Du får ta dig ut på nya äventyr skapa dig en möjliget att upptäcka värden tillsammans med din mor. Så din sista tid hemma blir något ni två kan prata om som er tid..Och det är tillåtet trots trosuppfattning att boka tid med en präst och prata ut om sin sorg .Det är så mycket bättre prata ut, sätta ord på sorgen så du hör din sorg, än skriva ut den.. Den måste ut bearbetas för att du inte ska gå under. Din far skulle må oerhört dåligt om han viste att du går sönder av sorg och att det är på grund av något han inte kan göra något åt..Han vill att du ska leva och njuta av livet.. Du behöver inte vara rädd för att leva..Du kommer inte glömma honom för att du minns honom med glädje och värme.. Va rädd om varandra.

2009-12-01 @ 08:07:07
Postat av: roos

sv: jag finns alltid om du behöver mig sötnos!!

2009-12-01 @ 11:46:08
URL: http://frokenroosthailand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0