.

Vardagen börjar komma ikapp och man börjar inse vad som verkligen har hänt.
Man börjar inse att ingenting någonsin kommer bli som förr och man måste bara
bita i det sura äpplet och fortsätta kämpa. Visst är det förjävligt?
Det är förjävligt att gud inte kan ta elaka människor från jorden och han har tagit
min älskade pappa och bästa vän ifrån mig.
Det är förjävligt att han sträckte ned sina elaka händer och tog det bästa vi hade
från oss och nu måste vi lära oss att leva utan honom.

Första skoldagen var det för mig idag, efter praktiken och efter allt som hänt.
Det var tungt, otroligt tungt. Än hur mycket jag koncentrerade mig på vad alla
sa så svävade mina tankar iväg och jag kunde inte tänka på annat än att jag förlorat
någon som jag älskar så otroligt mycket.
Du var alltid där, du var lärare på fotbollsgymnasiet och jag hade alltid dig på skolan.
Ofta gick jag till dig på rasterna för att bara prata, ofta gick jag och satt hos dig och
väntade på att du skulle sluta jobba så vi kunde åka hem tillsammans.
Nu finns du inte längre, jag kommer aldrig mer kunna gå till ditt kontor och sitta där
med dig. Jag kommer aldrig se dig stanna och prata med elever.. pappa, kom hem.

Jag ler när jag tänker på alla underbara minnen vi hann få tillsammans, alla fiske-
turer i båten och alla långa promenader. Alla gånger vi tränat tillsammans och alla
gånger du tagit dig tid att prata med mig.
Du var en bästa vän och världens underbaraste pappa, det finns ingen pappa i hela
världen som brydde sig så mycket som du gjorde. Så omtänksam.

Jag vet hur stolt du var över mig älskade pappa, hur duktig jag var i skolan och gav
aldrig upp.
Att jag klarade av att gå ned hela 30 kilo och fortsatte hålla vikten, jag minns hur
glad du blev när jag klarade körkortet och hur mycket du skrattade för att jag satt
med teorin varenda kväll.
Jag minns verkligen hur stolt du var över mig & trots alla tårar så har jag ett leende
på läpparna just nu, jag var din lilla ängel och du var min.
Du kommer alltid vara min bästa vän, alltid.

Man kommer aldrig glömma, aldrig komma över det som har hänt.
Man kommer däremot att kunna hantera saker på ett annat sätt och man ska verkligen
ta vara på det man har. Vad som helst kan hända, vem som helst & när som helst.

Jag har fått med mig så mycket under dom här 18 åren, min pappa har verkligen lärt
mig mycket och jag kommer aldrig glömma hans kloka ord och råd.
Jag kommer fortsätta göra dig stolt, jag kommer fortsätta kämpa för jag vet att det är
vad du vill.

Jag älskar dig & saknar dig obeskrivligt mycket älskade pappa och bästa vän.
Du är min stjärna!



Kommentarer
Postat av: Karin

Du var pappas lilla ängel, det vet jag. Jag är helt övertygad om att pappa kommer att ha en vakande hand över dig, han finns alltid hos dig. Du är så otroligt duktig, du har ett jävlaranamma som få jag har träffat har, du kommer att klara det här, pappa finns hos dig och han kommer att se till att du känner dig trygg. Stig är oerhört saknad av alla som kände honom, hos våran familj är det en bit av våra hjärtan som är borta, det gör ont. Jag minns när flyttlasset från Kantarellvägen bar iväg och vi alla tillsammans står och gråter... det gör så ont och det känns så overkligt, det finns inga ord. Ta hand om mamma ge henne en stor kram, krama Marcus och Jocke, ni behöver varandra. //Karin

2009-10-19 @ 17:35:10
Postat av: Alex

Fortsätt kämpa vi kan inte göra så mycket annat.

2009-10-19 @ 19:50:39
URL: http://larssonalex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0