Jag älskar dig Pappa!

Det finns stunder i livet då det känns som att dagarna passerar, men själv
stannar man som till. Det känns som att timmarna bara går och går och själv
sitter jag här och väntar på att ett under ska ske.
Kanske att någon vänlig själ kunde komma och väcka mig, säga att allting
bara är en mardröm så jag får krama om honom igen.
Så han kan pussa min panna och säga att allting kommer bli bra, eller så man
kanske får höra "Men åsa, hur kunde vi få en sån snygg dotter?" igen.
Ingen kan föreställa sig hur det känns att förlora någon man älskar, någon man
står otroligt nära. Att förlora en pappa som även är ens bästa vän, som alltid
funnits där och torkat tårarna. En som man delat allt med och som var den första
man ringde till direkt något skedde, fan vad jag saknar dig.

Ett stort tomrum är vad du lämnat efter dig, ingen kommer kunna ersätta den
stora platsen som du har i mitt hjärta och det gör så ont i hela mig att veta att
jag aldrig mer kommer få se dig, höra dina tokiga skämt och skratta med dig.
Ditt härliga skratt och dina kloka ord, det finns ingen som hjälpt mig så mycket
genom allt som du har gjort. Och det är något jag alltid kommer ha nytta av, allting
du lärt mig och alla gånger jag knappt har orkat stå på benen så har du lyft upp
mig igen, precis som jag sa tidigare.. du kunde verkligen göra dom sämsta dagarna
till dom bästa och för det är jag evigt tacksam.
Det fanns ingen som du och det kommer aldrig finnas någon underbarare pappa.

Den kärlek du gav till oss går inte att beskriva med ord, så omtänksam.
Du brydde dig om alla ungdomar och någon vecka innan du blev sjuk sa du till mig
att eleverna hellre kom och pratade med dig än gick till någon kurator.
Så sant, på något sätt så fick du mig alltid att må bättre och du har hjälpt mig så
otroligt mycket.

Jag känner din närhet även fast jag inte kan se dig, du kommer att få se mig lyckas
och du kommer få se mig växa upp pappa.
Det är inte slut ännu, du kommer följa mig genom livet och även fast det kanske låter
hemskt så längtar jag tills jag får träffa dig igen.
Vi kommer ses och vi kommer få skratta åt tokiga skämt såsom vi alltid gjort.

Jag saknar dig pappa och jag älskar dig fruktansvärt mycket, du kommer alltid vara
min stjärna. ♥

  

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej igen!

Du skriver så fint det värmer i mitt hjärta. Sara ta till dig och bevara och leverera i din tur de fina ord och det fina sätt som din pappa delat med sig till er och oss alla. Du är redan nu så himla fin och go, fortsätt så. Kram, kram moster.

2009-10-15 @ 06:13:42
Postat av: amanda jonsson

så fint skrive, jag tänker på er!

2009-10-15 @ 07:52:19
Postat av: frida hansson

åh, man börja ju grina så fort man läser det du skriver. jag tänker på dig, på er alla!

2009-10-15 @ 12:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0