love you.

Länge har jag hatat mig själv, har inte alls gillat hur jag ser ut och har inte
gillat mitt inre. Du lyfte upp mitt självförtroende från botten och här sitter
jag idag, har börjat acceptera att jag är faktiskt jag & jag duger som jag är.
Dåligt självförtroende var bara förnamnet, jag gick ned 30 kg bara sådär &
inte blev jag lyckligare för det. Jag sökte bara mer & mer fel på mig själv ju
mer jag gick ned i vikt, så jag slutade äta och bara tanken på mat fick mig att
bli illamående. Du hjälpte mig, du fick mig att inse att man behöver inte vara
pinnsmal för att vara omtyckt och man behöver inte se ut som en fotomodell
för att vara accepterad.
Varje gång jag stod i spegeln och kollade på mig själv, bytte klädesplagg tusen
gånger om dagen så stod du bakom mig och sa hur fin jag var.
Du frågade mamma flera gånger hur ni kunde få en sån snygg dotter och du
skämtade hela tiden om att det var för att du själv var så snygg.
Pappa, just nu sitter jag med ett stort leénde på mina läppar och kan inte sluta
le. Du har hjälpt mig så otroligt mycket genom så mycket & jag är evigt tacksam.
Jag är så tacksam över att jag fick 18 underbara år med dig, den kärlek som du
gav mig kan ingen någonsin ta ifrån mig.
Jag kommer leva på våra minnen, så många underbara minnen.

Ofta följde jag med dig till Sidberg, vi fikade hos farmor & farfar sedan tog vi båten
ut på sjön och fiskade i flera timmar. Vi kunde prata om allt, vart vi än var så pratade
vi alltid och jag älskade när du berättade saker som hänt när du var mindre.
Alla gånger vi varit ute på promenader, sist när vi snodde golfbollar och jag minns hur
mycket vi skrattade åt det.
Alla gånger du tävlat med mig och du gjorde alltid dina egna regler, alla gånger du
hållit på att halka och du klarat det så sa du alltid "trix".
Alla gånger allting känts upp och ned har du pussat min panna, hållit om mig och sagt
att allting kommer ordna sig.
Alla gånger jag klagat på hur vissa människor betett sig så sa du alltid att man ska inte
bry sig om människor som bara vill göra en illa, man ska visa sig vara mycket mognare
än dom och bara strunta i det.

Ja älskade pappa, du har lärt mig så mycket och det är något jag alltid kommer ha nytta
utav. Jag har lärt mig att ta vara på varenda minut och ta vara på dom jag älskar.
Jag har lärt mig att ordet bråka inte finns i min värld, livet är alldeles för kort för att slösa
bort det på människor som bara vill ont.

Jag älskar dig min bästa vän & världens bästa pappa, jag kan känna din närhet även fast
jag inte ser dig. Du och jag pappa, jag och du ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0