Minnesstund

Det känns bra när människor skriver och vet vad jag går igenom, önskar bara
det inte behövde vara anonym utan att man fick veta vem det är så man fick
någon möjlighet att kunna prata med varandra om det.
Att människor bryr sig och stöttar är något som jag tycker är väldigt viktigt, jag
har alltid varit den starka som försökt hjälpa människor igenom svåra perioder
men nu, när jag inte alls är stark känns det bra att ha folk runtomkring
.

Om en stund så ska jag iväg på skolan igen, ska inte ha någon riktigt lektion utan
ska bara träffa Ulrika en liten stund och prata om hur jag ska gå tillväga för att
klara provet som är efter vårat lov. Det känns skönt att jag inte behöver vara på
någon lektion just idag, är både nervös och ledsen idag.
Minnesstunden för min pappa kommer vara klockan 12:30 idag och inom mig är
det blandade känslor.
Jag är nervös, varför vet jag inte? borde man vara nervös för att gå på sin pappas
minnesstund? Den ska vara på Tannbergsskolan, på skolan där jag går och där pappa
jobbade som lärare på fotbollsgymnasiet.
Jag är ledsen för jag trodde aldrig att jag skulle förlora dig, eller alla ska vi ju vandra
den vägen men inte när du var såhär ung.. och inte när jag bara är 18 år.
Saknaden är stor och jag känner mig så tom, jag vill att du ska komma hem igen så
jag slipper känna mig halv.. utan dig är jag inte hel älskade pappa,
min bästa vän.

Har skrivit några rader som min svenska lärare kommer läsa upp på minnesstunden.
För visst är du där pappa? visst kommer du vara med och lyssna? Jag vet att du är
stolt över mig. Jag vet att du sitter uppe bland molnen och ler, jag var din lilla ängel
och du var min stjärna & bästa vän.

Ska fortsätta göra mig klar, göra mig klar för pappas minnesstund.
Jag älskar dig pappa, obeskrivligt mycket ♥


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag är med dig idag, det vet du, fast jag inte är där fysiskt. Jag skulle vilja läsa vad su skrivit till pappa om jag får. Kramar från mig

2009-10-22 @ 11:42:16
Postat av: Amanda

Önskar att jag kunde vara på Minnesstunden idag. Skulle vara skönt att få vara där och stötta och minnas Stig. Men jag kommer tänka på honom idag, som alla andra dagar. Var stark Sara, du kommer ta dig igenom det här. Och jag finns här om du behöver prata! Kram!

2009-10-22 @ 11:43:38
URL: http://amandaasjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0