tack

Vill tacka Rabih för det han sagt i tidningen och för att han ska sjunga i idol för min
älskade pappa ikväll.
Han har så rätt i det han säger, pappa betydde så otroligt mycket för ungdomarna
i Lycksele och jag vet att han kommer kolla på honom ikväll när han sjunger. 


Idol Rabih fick dödsbud under genrepet

Mitt under generalrepet inför fredagsfinalen nåddes Rabih Jaber av chockbeskedet - hans nära vän och fotbollstränare är död.
- Han var som en far för mig. Jag kommer sjunga till hans minne, säger han.
 
I går repade idolerna inför fredagsfinalen. Men feststämningen kom av sig när Rabih Jaber nåddes av ett dödsbud från hemstaden Lycksele. Rabihs nära vän och fotbollstränare i Lycksele IF hade avlidit.
- Vi stod varandra mycket nära. Det var en chock. Det känns tungt just nu, säger han.
Beskedet kom fullständigt oväntat. För en månad sedan mötte Rabih tränaren med sitt nya lag i fotboll.
- Vi möttes i ett derby. Han mådde bra då, och hans lag vann. Så här i efterhand känns det väldigt skönt, säger Rabih och ler sitt stora leende vid minnet.
Däckad i förkylning

Rabih träffade tränaren första gången när han var gammal nog att stå. Han beskriver honom som en viktig person under hela uppväxten.
- Han var en stor personlighet. Han har varit mycket speciell för mig, och för många andra ungdomar i Lycksele, säger han.
Rabih har haft en tuff vecka. Först låg han däckad i en förkylning - vilken florerat bland flera idoler - och kunde inte repa på flera dagar. Sedan kom dödsbudet.
- Det känns svårt att ladda om. Men jag ska ändå försöka vända det till något positivt, säger han.
Sjunger för hans minne

Under kvällens program kommer Rabih tänka på tränaren och hans familj. Trots alla motgångar ska han försöka göra sitt bästa.
- Jag måste vända det till något positivt. Jag kommer minnas honom hela livet. I finalen    ska jag sjunga för hans minne, för hans familj och för hela Lycksele, säger Rabih.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0