090924

Idag stod det jobb 7 - 15 och dagen har gått snabbt men varit lite halvdryg, har skurat
massa golv och även följt med dom boende på dagcenter. Det är så roligt att köra el-
rullstolar. Första gången jag körde en svor jag inte bara en gång och sa att man behöver
verkligen körkort för dom också, men nu tycker jag att dom är skitroliga att köra!
Fick även ta eget ansvar idag vilket känns toppen, känns så drygt att gå efter sin hand-
ledare hela tiden och få höra hela tiden vad man ska göra.
Nu har dom ju sett att jag klarar av det mesta och att jag är duktig på att ta egna initiativ.
Fick sluta efter att vi gått ned med den sista boende på dagcenter och på tal om det.
När jag kom dit så sa jag hej till en som jag jobbat med förra praktiken, när jag var på
det andra handikappboendet. Han blev sååå glad när han såg mig! Sprang rakt emot mig
och gav mig världens kram, så sa han till alla runtomkring att jag var en jättefin tjej.
Åh, jag saknar alla dom som bor på det där stället och jag skulle göra nästan vad som helst
för att få jobba med dom igen. Världens goaste människor!

Efter jobbet tog jag bilen till mamma och väntade tills hon slutade, då var det ju bara ett måste
att gå in på Lindex som öppnat idag här i lilla Lycksele. Det känns något overkligt om jag ska
vara ärlig, när man gick in dit kändes det precis som att man var typ i Umeå eller något.
Men det känns skönt med en ny affär och en affär med mycket fina kläder dessutom.
Blev inget köp för mig idag, måste sluta handla så himla mycket och spara pengar istället inför
flytten. Men det fanns jättemycket fina kläder och ett måste är ju att köpa underkläder där!

När vi kollat runt där lite så mötte vi upp pappa på ICA där vi handlade middag, för min och
mammas del fick det bli sushi. Åh så gott.. Vill att det ska vara middagsdags nu!
Men först blir det en lång promenad, det är ju så skönt väder ute.
Jag har faktiskt börjat gilla hösten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0