go blondinbella!

Ibland blir jag riktigt, riktigt glad över att läsa blondinbellas blogg.
Som när hon tillexempel skriver om att man inte alls behöver vara
pinnsmal för att vara lycklig, det stämmer så himla väl.
Man behöver inte svälta ned sig till size 0 för att man ska duga för
våra familjer, vänner och våran pojkvän älskar oss inte mer för det.
Man duger precis som man är och jag vet själv hur svårt det kan vara
i dagens samhälle. Det är svårt för oss unga tjejer att känna att man
duger med tanke på vad som visas i media, går man bara tillexempel
in på kissie´s blogg och läser om hennes bantningspiller och hennes
dieter som hon följer även fast hon är som en sticka så kan man nog
inte göra annat än att vilja ändra på sig själv.

Jag har inte världens bästa självförtroende, klart man tänker på vad
man äter och jag tränar för att hålla mig i form. Men skulle jag gå ned
mer i vikt skulle jag inte bli lyckligare, jag skulle bara leta fler fel på mig
själv och tillslut inte orka längre.
Jag har en underbar familj, underbara vänner som bryr sig om mig och
den bästa pojkvännen man någonsin kan önska sig.
Han älskar mig för den jag är och idag är jag lyckligare än någonsin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0