Tisdag.

Dagen har varit kanon även fast mina ögon inte ville öppna sig imorse
när jag klev upp, känns att det blivit många sovmornar för mig sen jag
slutade jobba på skytten i sommar. Var längesen jag steg upp sju för att
åka iväg på något jobb, men när jag väl kom dit så gick allt toppen!
Hjälpte till mycket idag på morgonen och skjutsade iväg dem på dagcenter
och sedan fick jag gå ifrån ett tag eftersom vi fick pröva våra älskade
studentmössor idag! : ) Ohooo, är ännu mer taggad nu.
Vi valde jättefina mössor med ett vinrött band på som står för "omvårdnad".
Sen så kunde jag inte hålla mig från att beställa hem några mjukiskläder som
det stod student 2010 på och en t-shirt där det stod "Im done with this shit!"
Haha! Ändå sköna kläder det fanns att välja mellan, sen så fanns det ju annat
också. Champangeglas, pennor, kondomer, väskor, solbrills och ja massor.

Fick även en härlig pratstund med hannabanana för vi dejtade och gick
tillsammans på duvan och när jag kom tillbaka på jobbet var jag alldeles svettig.
Fattar ni hur varmt det har varit idag? Man har bara rört på sig hela tiden och
det har varit jätteskönt ute, men när man sedan kommer in på ett varmt boende
njuter man inte alls lika mycket.
Har även hunnit baka med en boende idag, som var jätteduktig! : ) Vi valde
tillsammans att baka en sockerkaka och jag hoppas den blev god för den såg väldigt
god ut. Hann inte smaka eftersom den var klar när jag skulle gå hem.

Efter jobbet åkte jag på skytten och träffade chefen, hon skrev upp en massa helger
framöver som var olösta och hon sa att jag skulle fundera över vilka helgen jag kunde
jobba och så kunde dom datumen bli "fasta" för varje månad, att jag tillexempel
jobbar den 10:onde varje månad och hur bra låter inte det?
Tjäna lite extra pengar och få umgås med pensionärer, underbart.

Nu ska jag äta något och sedan åka på gymmet : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0