Måndag 19/4-10

Mitt illamående och min enorma magvärk beror på gastrit (magkatarr)
Igår var det värst, hur jag än vred och vände på mig så gjorde det lika
ont. Magen krampade, jag kände mig illamående men kräktes inte, jag
började kallsvettas och blev alldeles vit i ansiktet. Idag pratade jag med
läkaren och fick tabletter, tog en tablett idag när det var som värst och
hejbara, det kändes som om jag svävade på rosa moln. Vilken känsla!
Det har inte blivit mycket mat dom senaste dagarna och jag är aldrig
hungrig. Blir illamående bara jag tänker på mat, men idag har jag fått i
mig havregrynsgröt och en banan. Ska försöka få i mig lite lax och potatis-
mos till middag. Så konstigt det känns att aldrig vilja ha mat, jag som
alltid är hungrig annars och magen kurrar alltid. Men inte nu, konstigt.

Nu är det måndag igen, ny vecka och min sista praktiksvecka. Det känns
jättetråkigt att det är sista veckan, jag vet att den bara kommer flyga förbi
och jag kommer sakna Medicinkonsulten jättemycket. Förhoppningsvis får
jag komma tillbaka och jobba där någon gång framöver. Stormtrivs verkligen!

På torsdag är det min lediga dag och då ska jag på Stenbergska och träffa
en kurator. Det känns som att det är dags att ta tag i det nu, har inte tänkt
på det så mycket tidigare. Men ju längre tid som går desto mer börjar jag
förstå att det kanske är dags nu. Söka hjälp och försöka blicka framåt.
Funderar på om jag ska ta bilen upp till Sidberg efteråt och hälsa på världens
bästa farmor och farfar. När jag väl är ledig så ska jag passa på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0