glöm aldrig bort att livet är en värdefull gåva

Tänk vad ord kan göra en så besviken och så ledsen.  Ord som sårar
och gör fruktansvärt ont. Man vill inte reagera men det är svårt att låta
bli. Man försöker låta bli att älta men man gör det trots att man inte vet
att det blir någon skillnad. Man vet att det bara är drygt och jobbigt, men
man gör det ändå. Önskar det fanns någon knapp man kunde trycka på
så man slapp tänka så mycket. Önskar man kunde trycka på en knapp
som gjorde att man stängde av allting. Men det går inte.

Sedan vad är det för mening med att hela tiden finna fel hos andra människor?
Vad är det för mening med att sitta och säga en massa ont? Det finns ingen
mening - inte enligt mig. Jag försöker alltid se något positivt hos varje människa,
det finns dom som jag verkligen inte tycker om men trots det så försöker jag vara
trevlig när man ses. Jag har aldrig tyckt om att prata illa om människor, det är
skillnad på skitsnack och åsikter. Om jag tycker att en människa gör fel, så säger
jag det. Men det blir så himla jobbigt när människor är negativa och ska hitta fel
hela tiden. Man dras med helt enkelt och det är fruktansvärt jobbigt. Jag tycker man ska glädjas åt att man fått chansen att leva, att man får uppleva saker och vakna  upp på morgonen. Man ska ta vara på det man har, medans man kan.

Jag har helt klart fått en annan syn på livet sedan pappa plötsligt rycktes ifrån mig. Jag försöker säga så ofta jag bara kan till mina närmsta hur mycket dom betyder, hur mycket jag älskar dom. Jag försöker göra saker som jag älskar, försöker hitta på saker. Sedan pappa försvann så har jag börjat ta vara på varje dag och lever varenda dag som om det vore min sista. Det är synd att det ska måsta hända något  så fruktansvärt för att man ska inse hur kort livet är och hur värdefullt det är. Men jag är glad att jag insett det och att jag fått möjligheten att leva. Livet är värdefullt - glöm aldrig det!

Kände bara att jag behövde skriva av mig ikväll. Har jobbat från klockan
två idag tills nio men inte kommit hem förren nu. Har hämtat ut mina nya
kläder, solat med min fina och hälsat på mamma en stund. Nu blir det
duschen direkt och sedan inta soffläge framför en bra film.


Jag älskar dig. Jag älskar tankarna på våran framtid. Skulle aldrig klara
en sekund utan dig, du är verkligen mitt allt och jag vet att det alltid
kommer vara vi två. Tack för att du alltid finns där, tack för att du är du!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0