du är helt unik

Jag väljer att beskriva dig med ett ord, unik. För mig är du unik, helt
fantastisk. Om jag fick välja så skulle jag vilja vara som du. Genom-
snäll, du gjorde allt du kunde för att vi skulle må bra och få den bästa
uppväxten. Omtänksam, du ville alla väl. Du brydde dig alltid, det
spelade ingenting hur mycket du hade att göra. Du stannade upp, tog
dig tid och försökte få allting bra igen. Rolig, ingen annan hade eller
kommer någonsin ha en lika härlig humor som du och aldrig kommer
någon få mig att vika mig av skratt så som du kunde få mig att göra.
Livsglädje, du levde varje dag som om det vore din sista. Du tog vara
på varenda sekund och njöt verkligen av livet. Du var och kommer
alltid vara en helt fantastisk person. Så som du var, vill jag vara. Jag
har ett mål att sträva efter, att komma upp till din nivå och likna dig.
Att njuta av livet & leva varje dag som om det vore min sista.

Du är inte här nu. Det gör ont i hela mig, i varenda kroppsdel. Saknaden
gnager på varenda centimeter av min kropp, smärtan finns hela tiden
där. Saknaden och längtan av att få träffa dig finns alltid där, tårarna som
gör fruktansvärt ont rinner ofta och jag vill bara vara där du är. Visst är
det märkligt pappa. Nyss var du med mig. Du strök min kind, sa att allting
skulle ordna sig, pussade min panna och berättade för mig hur mycket du
älskar mig och att vi skulle ta hand om mamma. Nu är du inte här, du försvann
så fort. Du tog ditt sista andetag, det skulle inte vara ditt sista. Du skulle ta
miljontals andetag till och stanna kvar hos oss. Det är så fel att du är borta, jag
försöker inse det men det är den svåraste uppgiften jag någonsin haft. Att försöka förstå att vi inte kommer ses mer, jag får inte in det i mitt huvud. Vill inte, kan inte.

Varje dag väntar jag på att du ska ringa mig. Varenda gång det ringer så hoppas
jag på att det ska stå älskade pappa på displayen. Varje gång sms signalen låter
hoppas jag på ett sms från dig, trots att jag vet att det inte kommer komma något
från dig. Varje gång jag åker hem till mamma hoppas jag på att du kommer vara
där. Din namsdag, din födelsedag, varenda jul kommer vara värdefull men plågsam. Det kommer alltid fattas en, alltid alltid alltid.

Jag kommer alltid älska dig. Du älskade mig, trots mina brister. Och jag kommer
sakna dig tills dagen är kommen och jag får hålla om dig. Jag kommer aldrig släppa taget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0