Fredagkväll

Hallå alla fina läsare! Nu ska jag försöka skriva ett litet längre inlägg än vad jag lyckats med dom tidigare dagarna. Jag har fått fortsatt jobb på Skytten där jag är nu, är så fruktansvärt glad över det! Först och främst fram till sista Augusti nästa år och sedan får jag se, hoppas på en fast anställning men blir glad även om det blir ännu längre förlängt. Men hoppas kan man! Har nog inte riktigt insett ännu att detta är verkligheten. Jag går till jobbet varje dag, har en inkomst, jag gör har ett jobb. Ibland blir jag lite rädd för tanken, är det verkligen såhär? Ska jag inte börja skolan nästa vecka igen?  Jag är ute i arbetslivet nu, jag börjar bli vuxen. Jag trivs så fruktansvärt bra på Skytten's äldreboende, världens finaste pensionärer och världes härligaste arbetskamrater. Det kunde inte ha blivit bättre. Jag fick jobb direkt jag gick ut skolan på ett ställe där jag trivs som fisken i vattnet. Det var inte något jag trodde när jag gick skola. Livet är underbart.

Jag bor tillsammans med världens finaste kille i världens mysigaste lägenhet. Det är så underbart att vi två inrett vårat hem till något eget. Jag har faktiskt börjat kalla det här för mitt hem, nu efter nio månader. Det har varit oerhört svårt att släppa taget men jag har lyckats. Som med mycket annat. Jag är stolt över mig själv.

Nu vill jag faktiskt bara att tiden ska gå lite snabbare, sedan är jag nöjd. Nu ska jag ta med mig min fina till badkaret och tappa upp ett varmt bad, sedan blir det nog sängen för imorgon är det jobb!

Just nu är jag påväg in i en mörkare period som jag hoppas ger sig av snabbt. Så funkar det för mig. Nu har jag vant mig och klarar av det, det är bara så himla jobbigt. Sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0