God jul i förskott alla mina fina läsare!

Nu har jag målat mina naglar juligt röda. Köpte ett nytt lack på Åhléns idag som var jättefint! Jag målar alltid mina naglar röda (även tånaglarna) dagen före julafton. Det har blivit en slags tradition för mig, julen innebär en massa rött och en massa kärlek så därför får dom vara såhär röda och fina under jul! Köpte mig en massa nytt idag när jag for på stan. Ett nytt plagg som kommer användas på lördag, en ny foundation, ett nytt nagellack, en bh, ett puder till håret och lite till. Livet blir på något konstigt vänster så roligt när man köper nya saker till sig själv, jag har faktiskt köpt jättemånga 'julklappar' till mig själv såhär före jul. Egentligen borde jag inte få något av någon annan, för det har jag fixat så bra själv. Haha! Nä. Men tröstshoppa är jag faktiskt väldigt bra på.

Har ikväll hunnit slå in dom sista julklapparna så nu kan jag pusta ut. Har lyssnat på julmusik och låtit tårarna rinna nedför mina kinder. Allting kändes plötsligt så fel. Här sitter jag helt själv, i en mysig lägenhet, lyssnar på fina jullåtar, helt ensam. Jag tänkte på hur det alltid varit, hur bra vi haft det under alla storhelger. Hur bra vi haft det under juletider. Man ska ALDRIG klaga över hur man har det. Många har det bra mycket bättre än mig, jag är halv och kommer alltid vara det.

Nu ska jag försöka bli lite gladare, ska skutta över till mamma och sova hos henne inatt. Kan knappt vänta till imorgonbitti när jag får vakna hemma hos henne och se att 'tomten' varit på besök. Tänk att jag snart är tjugo år oh fortfarande blir lika ivrig när tomten varit på besök under natten och lagt en julklapp i min julstrumpa! hihi. Morgondagen kommer bli så mysig och juldagen kommer bli så bra!

Om jag inte hinner skriva något imorgon så hoppas jag att ni alla mina fina läsare får en riktigt god jul. Vänner som ovänner, jag hoppas ni får en oförglömlig dag och att ni njuter. Ta vara på era nära och kära. Lova mig det! Jag ska ha en underbar julafton tillsammans med världens starkaste familj.

Julen 2008. Den finaste och underbaraste julen jag fått uppleva.



Kommentarer
Postat av: Petra

En riktigt God Jul till dig idag =) Ha en kanondag idag och du får ha så trevlig ute imorn är lite avis faktiskt ;)

2010-12-24 @ 04:24:30
URL: http://peytra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0