jag ber dig, vaka över mig

Inatt träffades vi pappa, inatt fick jag äntligen träffa dig och känna
dina varma kramar. Jag fick se dig, prata med dig & skratta med dig.
Det var bara jag och min fina som kunde se dig, för alla andra var du
bara en ande som flygit upp till himlen. Men vi fick se dig.
Jag älskar drömmar, älskar drömmarna när jag får träffa dig och på
något sätt känna din närhet. Jag blir lika besviken varje gång jag öppnar
ögonen på morgonen och inser att det bara var en dröm. Jag vill att det
ska vara min verklighet, jag behöver dig nu pappa. Mer än någonsin.
Jag vill inte ha det såhär älskade du, jag vill ha dig i min närhet och kunna
prata med dig. Jag vet att du lyssnar, men jag vill få ett svar tillbaka.
Jag vill att du ska säga att jag inte ska vara rädd, att du ska pussa min panna
och viska att allting kommer ordna sig. Att jag kommer orka, att jag ska
kämpa. Jag kommer aldrig bli riktigt hel igen, men mitt mål är att komma en
bit på vägen. Att läka lite och orka kämpa, för oss båda två.

Jag älskar dig pappa, jag älskar älskar älskar dig jättemycket och jag saknar
dig så fruktansvärt mycket. Du var alltid min bästa vän, du kommer alltid vara
min bästa vän. Du fanns alltid där, stöttade mig och torkade mina tårar.
Du var den som stod mig närmast, jag frågar mig hela tiden varför, varför just du.
Nu är du borta, någonstans långt borta och det kommer aldrig någonsin bli som
vanligt igen. Jag behöver dig pappa, min älskade pappa, min fina och underbara vän.


I drömmarna fick jag se dig le, du var lycklig pappa.
Jag har aldrig varit så lycklig som inatt, när jag fick se dig le.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0