jag saknar dig.

Mamma har lovat mig att se med fyra ögon, att älska för er båda
två. Det tvivlar jag aldrig på, jag vet att hon håller det hon lovat.

Det är inte bara ensamheten som gör ont, inte heller saknaden utan
att jag vill ha dig här när jag gifter mig, skaffar barn och tar studenten.
Jag vill ha dig här varje dag, men stora dagar gör lite mer ont än vanligt.
Såna stora speciella dagar då du bara ska vara med, när jag fyller år och
när du fyller år. Var är du den 3:e Maj pappa? Då vet jag vad vi gör.
Kan bara säga här att jag kommer spendera största delen av dagen på din
grav. Där ska jag äta massvis med tårta, köpa massvis med rosor och äta
mängder med glasswienerbröd. Bara för dig pappa, du älskade dom och nu
lovar jag att äta dom underbara glasswienerbröden för oss båda två.

På somrarna köpte vi alltid mjukglass, du åt alltid en tivolivoffla och jag
tog en vanlig strut. När du nästan ätit upp din & jag hade i princip hela min
kvar så sa du alltid ' Du vill inte byta glass nu Sara? ' Nu ler jag.
Det är såna minnen som får mig att orka, såna minnen som får mig att skratta.
Alla dina tokerier, dina tokiga skämt & ditt härliga skratt. Det är såna minnen
som får mig att vilja kämpa & leva vidare för din skull. Men ibland tar det emot.
Jag vill inte dö pappa, jag vill bara inte leva ibland. Jag har varit så nära på att
ge upp, flera gånger. Jag kommer kämpa så länge som jag minns dig, jag
kommer alltid minnas dig. Just därför kommer jag aldrig ge upp. Aldrig någonsin.
Nu kämpar jag för oss båda, jag lever för oss båda, andas för oss båda.
När jag är nära på att falla pappa, reser jag mig upp för din skull. Bara för din skull.

Jag älskar dig. Oändligt mycket.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Våran lilla ängel, jag ser för pappa och mig och han är med hela tiden. Tro du att han vill missa någonting? Han är med varje minut, varje sekund. Älskar dig!

2010-02-14 @ 22:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0