Måndag igen

Usch så kallt det är ute! -30 tror jag minsann att det är här hemma.
Har inte vistats ute mycket idag kan jag säga er, bilen startade inte imorse
så min fina fick hämta mig. Hatar när det är såhär kallt, såna här dagar
längtar man fruktansvärt mycket till sommaren, till Juni då vi åker utomlands
och man slipper frysa. Underbart med värme!

Nu är det Måndag igen, en ny skolvecka har startat och som alla andra måndagar
så känner jag mig slö och inte alls laddad för någon skola. Men vi slutade tidigt
idag och jag var lite halvsur över att jag var tvungen att stanna kvar till två för att
redovisa historian. Men det känns bra att ha det bortgjort & det gick toppen!
Jag brukar alltid bli så nervös när jag ska redovisa arbeten, men jag tog det lugnt
och faktiskt så har jag ändrat min uppfattning lite om våran lärare.

Ska vänta på att min fina slutar så vi kan åka någon gång, ska följa med honom
och hämta en älg i Svedjan och sedan åker vi till tjäl. Där blir det middag och så får
jag mysa lite med lillvalpen. Härligt att man kan åka dit på veckodagarna när man
jobbar helger. Så till helgen är det jobb som gäller igen, pengarpengar!

Min lilla älskling har blivit sjuk också, jag tycker inte om när hon inte är som vanligt.
Men hundar kan ju inte ha dom bästa dagarna jämt heller, precis som vi människor.
Jag tror att hon saknar pappa jättemycket, lika mycket som jag saknar dig pappa.


Tack för att du kämpar med mig, tack för att du får mig att orka.
Jag älskar dig min fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0