min torsdag

Dagen började med att jag tog mig en liten sovmorgon, något som kanske
inte var så bra med tanke på att jag skippade dom första lektionerna. Men
jag gjorde någon nytta iallafall när jag vaknade, skrev lite på mitt abort arbete.
Klockan ett kom Cajsa och hämtade mig, vi åkte på Maskrosen där vi skulle
bjuda gamlingarna på rulltårta. Vi var nervösa, glada och såg framemot att
baka något gott. Men, sedan blev vi ganska besvikna. När vi kommer dit så är
det ingen som tar emot oss, vi chansar och går in på en avdelning där vi möts
av personal som inte hade en aning om att vi skulle komma idag. Alltså så hade
dom inte beställt hem några ingredienser, så dom fick skrapa ihop det dom redan
hade. Redan där kändes det extremt pinsamt, inte alls roligt. Vi fick veta var vi
skulle hålla till och själva bakningen var jätterolig. Cajsa är så söt! :)
När vi bakat färdigt så visste vi inte ens vilka vi skulle bjuda med tanke på att det
fanns flera avdelningar på stället. Vi chansade & drog vagnen till stället där vi var
från början. Där hade dom dukat upp redan, tagit fram munkar & kakor i mängder.
Så, där kom vi med massa god rulltårta och dom har redan tagit fram eget fika.
Det kändes ju väldigt uppskattat. Dessutom så var våran uppgift att duka fint och
baka något gott. Så egentligen hade vi inte behövt baka något för dom hade redan
massor med fika. Dom sa ingenting heller, typ bara tack. Sen gick vi.
Ja, vi är nog ganska överens om att det var mer pinsamt än roligt.

Efter det så skjutsade Cajsa hem mig och vi påbörjade storstädning här hemma, jag
och mamma. Det har blivit av en tradition, att städa varje torsdag inför helgen.
Det är väldigt skönt faktiskt när det är bortgjort, så slipper man ha sån ångest när man
kommer hem efter en hel skoldag på fredagar. Efter städningen tog vi oss en tur på
stan & jag hittade mig ett litet skrivblock där jag ska börja skriva ned recept.
Sedan blev det middag och efter det fortsatte jag skriva på mitt arbete, tog en 40
minuters paus och for ut på en prommis med Busy. Det var svin kallt ute, mina kinder
förfrös nästan och jag kunde knappt andas. Men inatt kommer jag sova gott.

Nu ska jag fortsätta skriva på mitt arbete och sedan skutta isäng, imorgon är det äntligen
fredag! Så härligt. Blir bara mys i helgen och på söndag när det är alla hjärtans dag åker
vi på hundutställning. Inte något jag precis önskat, men vad gör man inte för sitt hjärta!

Kommentarer
Postat av: cajsa

va ganska pinsamt ja, tur vi grejade det ändå hih :)

2010-02-12 @ 16:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0