Tankar kring abort

Jag har försökt ge mig på uppgiften som skall vara klar på fredag men jag
blir tokig på att jag inte hittar någon bra fakta. Valde att skriva om abort med
tanke på att jag är väldigt intresserad av ämnet, jag är väldigt kluven när det
gäller abort. Jag kan inte ens försöka sätta mig in i den situationen att man har
skapat ett barn och inte veta vad man ska göra. Först skulle jag ställa mig själv
några frågor. Klarar jag av det? Har jag tillräckligt bra ekonomi för att ta hand
om ett barn? Är jag redo? Vad säger min pojkvän, vill han bli pappa? Självklart
så är det jag som bär barnet och jag bestämmer själv. Men jag skulle inte kunna
skaffa barn om det bara var jag som ville behålla det. Nu tänker ni säkert att jag
är helt fucked up, men så är fallet. Om inte Peder skulle vilja att jag behöll det så
skulle jag inte heller göra det. Man är ju två i en tango, eller hur? Man vill ju ändå
att pappan ska vara med på det och finnas där. Inte för att jag tvekar över att han
skulle finnas där, men det är ju en del av honom. Sedan så skulle jag inte vilja ta
hand om ett barn helt själv, klart det skulle finnas människor omkring mig som
skulle hjälpa till. Men när jag skapar en bebis vill jag att den ska få den bästa upp-
växten. Jag ska ha gått klart skolan, ha ett fast jobb & ett fast förhållande.

Men vad gör man då om man kommer till den situationen att man blir med barn
helt oväntat och inte vill döda en människa? För det är väl i princip det man gör.
Man dödar ett barn, ett liv och jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara.
Det är ett oerhört stort beslut att fatta och jag tror ingen vill vara med om det.
Men är man inte redo så är man inte, självklart så skulle jag inte ha lätt för att
fatta ett sådant beslut. Men i det fallet skulle jag tänka på barnets bästa, är det
bra för barnet att sättas till världen utan en bra uppväxt? nej.
Det är inte heller bra att skaffa ett barn om man själv inte är redo, det förstör bara
för både dig och barnet.

Nu misstolkar ni säkert mig, men jag står för min åsikt.
Jag längtar otroligt mycket till jag själv får uppleva att jag är gravid, men den dagen
ska jag ha pengar och ha ett jobb. Men klart jag drömmer!


 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0