det handlar om att älska sig själv

Äntligen kan jag känna mig lycklig, känna att jag duger precis som jag
är! I många år har jag kämpat med min viktnedgång, tränat i överdrivna
mängder, hoppat över måltider, hela tiden tänkt på vad jag stoppat i mig.
Vet ni vad? Idag inser jag vad jag själv gjort mot mig själv och min kropp.
När jag förlorade 30 kg trodde jag att jag skulle bli nöjd, jag blev inte det
utan hittade bara fler fel på min kropp och ville gå ned ännu mer i vikt.
Jag blev inte lyckligare när jag hoppade över frukosten och lunchen, jag
blev inte ett dugg lyckligare när jag bara åt en liten köttbit på hela dagen.
Jag blev arg för att jag var hungrig, mådde sämre och sämre psykiskt vilket
gick ut över mina närmsta. Idag inser jag verkligen att det inte var värt det.
Det är inte värt att svälta sig själv, det är inte värt att sträva efter en perfektion
som inte alls existerar. Man kommer nog aldrig bli helt nöjd med hur man ser
ut, dom nyfunna groparna på låren, en näsa som upplevs för stor, man strävar
efter att ha en lika platt mage som modellerna på tvn. Varför?
Idag kan man göra hur många olika operationer som helst för att rätta till det
man är onöjd över, man kan förstora brösten och rätta till den stora näsan men
blir man lyckligare för det? Svar nej.

Till dom där ute som är stolta över att ni klarat er utan mat en hel dag och bara
ätit något lite, till er som strävar efter något som inte existerar, till er vill jag säga
att det är absolut inte värt det. Jag har gått igenom en lång resa med viktnedgång
som ledde till en ätstörning och jag vet precis hur det är. Man lever bara en gång, 
varför kan man inte njuta medans man kan? Något jag också vet säkert är att livet
kan vara slut alldeles för fort. Det kan vara över innan man ens hunnit blinka. 
Min pappa lärde mig otroligt mycket, han är den som gjort mig till den människan
som jag är idag. Han har lärt mig att tycka om mig själv precis som jag är. 
Idag är jag så tacksam över att han hjälpte mig, äntligen kan jag leva som vanligt
och behöver inte få upp allting jag ätit eller skippa att äta helt och hållet. 

Jag har en familj som älskar mig för den jag är, jag har en pappa uppe i himlen som
är så stolt över mig, jag har en pojkvän som älskar mig lika mycket en utekväll när
jag gjort mig fin som när jag vaknar upp på morgonen & liknar ett troll. Vad mer kan
man begära? Jag är lycklig nu.

Självklart så tänker jag ibland att jag skulle vilja ha lika snygg kropp som modellerna
på tvn, Carmen Electra's kropp till exempel. Finns nog många som skulle vilja den.
Men nu är jag inte Carmen Electra, jag är inte Britney Spears, jag är inte någon modell.
Jag är Sara Bäckman och jag duger precis som jag är.


  

Kommentarer
Postat av: peder

jag älskar dig precis som du är sötnosen min..



du e se sexi.



puss å kram

2010-01-09 @ 23:54:26
Postat av: pauline

Så bra skrivet, åter igen.

2010-01-10 @ 09:38:47
Postat av: cicci

Verkligen bra skrivit!

2010-01-10 @ 16:21:04
URL: http://psissi.blogg.se/
Postat av: Karin

Du är helt otrolig på att uttrycka dig med hjälp av det skrivna ordet. Du är en förebild för många unga tjejer. Du är precis hur vacker som helst. Kramar i massor från mig <3

2010-01-10 @ 17:58:04
Postat av: josefin

Du är så stark, du är så bra och du skiver så otroligt bra!!! <3

2010-01-10 @ 20:43:47
URL: http://josefinannalundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0