måste få klaga lite.........

Det är många saker som inte bara gör mig arg, som gör mig fruktansvärt
chockad. Hur kan vissa människor bete sig och göra som dom gör? Jag
menar, skulle min fina förlora sin pappa så skulle jag finnas där hela tiden.
Precis som han har funnits där för mig nu när jag förlorat min pappa, vissa
människor tänker bara på sig själva och det gör mig riktigt besviken.
Jag skulle hålla om honom och aldrig släppa, jag skulle ta ledigt från skolan/
jobbet och vara där så länge han behövde mig. Precis som han gjort för mig.
Men hur tänker vissa? Gör slut med sin pojkvän när han har det som jobbigast
och dessutom skaffar nya hejvilt som man snackat skit om i massor.
Jadu, jag får inte riktigt ihop det. I min värld finns det inte att man behandlar
människor som vissa gör, det är ju idioti. Men det är väl ett bevis på att man
inte vet vad äkta kärlek är, för jag tvekar att du vet vad det innebär. Jag tror
inte heller du vet vad sunt förnuft innebär, kärlek handlar om att alltid finnas
där och stötta genom allt. Att vara där och stötta hela tiden.
Kärlek handlar om att ge och ta, inte bara att ta. Då är man helt ute och cyklar
ifall man tror att det är så. Men det är oerhört viktigt att finnas där.. så viktigt.

Men människor som beter sig som svin är ingenting att ha, ingenting att bry sig
om. Det är bara att sluta bry sig, sluta tänka på att folk inte vet hur dom ska vara
och hur dom ska bete sig. Man är värd så mycket bättre.
Trots att tankarna far tillbaka på dom som beter sig illa, behöver inte vara en vän
eller en pojkvän/flickvän, kan vara en familjemedlem, någon i släkten eller någon
som man knappt känner. Så ska man försöka att fokusera på sitt eget liv, att
människor beter sig som svin är deras val. Man vill inte vara en del av deras liv.
Som jag sa, man förtjänar så mycket bättre. Än idioter som beter sig illa.

Såja, nu har jag klagat färdigt.
Ska byta om och följa min fina till Svedjan och hämta en älg, så åker vi till tjäl och
jag får äntligen träffa lillvalpen :) Åh, jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0