23 mars 2010

Sitter på mammas jobb nu & har lunch. Var så lat att jag inte orkade ta bilen
hem och äta så jag åt här på Finnbacken istället. Det är faktiskt riktigt mysigt
på den här skolan, något man inte tänkte på när man gick här. Jag kan inte på-
stå att jag saknar tiden här, men det är bra mycket finare & mysigare här än
på Tannbergsskolan. Sedan så är det så mycket bättre mat här. Har träffat på
några gamla lärare som knappt kände igen mig, men det var kul att träffas när
man inte sett dom på ett tag. När man är här känns det verkligen konstigt att det
bara är tre månader kvar till jag går ut skolan för alltid. Det känns som om det
var nyss jag gick högstadiet. Ja, tiden går verkligen fort.

Nu på morgonen har jag fått ta en massa prover, kollat EKG och blodtryck.
Det är otroligt hur mycket man lär sig under en dag, känns underbart att jag valde
att vara inom sjukvården nu den sista praktiken som vi har. Har varit så pass mycket
inom äldre- och handikappomsorgen och det kan jag nu, så den här praktikplatsen är toppen.

När jag slutar idag ska vi åka på stan och köpa lite grejer som vi inte handlade på
IKEA. Blandannat ett skrivbord som vi kan ha datorn på, vi har ju ett litet rum i våran
lägenhet som vi ska ha som datarum tills det blir en bebis ;) haha! Nä, men kontors-
grejer är något vi behöver. Så skulle vi kolla på en soffa eftersom vi inte hittade något
på IKEA som vi tyckte om, det var väl allt tror jag. Man måste nog flytta in i lägenheten
för att se vad som fattas. Nu tycks vi säkert ha handlat allt men när vi flyttar in så är
det nog en massa som vi inte hunnit köpa. Men det återstår att se. Spännande!
Idag är det bara 9 dagar kvar till vi får flytta in, vi var och körde förbi där igår och såg
att det tapetseras för fullt. Pratade även med han som är och jobbar där, han hade
bara vårat sovrum och hallen kvar. Nu börjar det faktiskt kännas nervöst, men roligt.

På tal om att flytta så tror jag ni alla förstått att vi ska sälja vårat hus. Något som känns
jättejättejobbigt men ändå ser jag det som något positivt. Jag och min fina skulle flytta
ihop innan pappa blev sjuk, vi var till och med och kollade på en lägenhet kvällen innan
pappa åkte in på sjukhuset. Men nu ska vi iallafall försöka sälja vårat hus eftersom mamma
inte har möjlighet att bo kvar där själv. Det är ett par som är jätteintresserade och ett annat
par som också vill ha det. Så förhoppningsvis blir det budgivning! Det känns faktiskt konstigt
att det är några som är och kollar i vårat hus och vill ha det. Känns lite som Marcus sa igår
att det är ungefär som att vi bor i någon annans hus nu. Huvva. Men jag ska ta vara på
varenda dag som det fortfarande är vårat. Minnena kommer ju alltid finnas och flyttlasset
har ju inte gått ännu. Jag älskar mitt barndomshem & kommer alltid att göra.

Nu ska jag sluta skriva och bege mig på jobbet igen. Jag skriver kanske ett inlägg ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0