Fredag

Tänk vad det kan vända fort. Det går hela tiden upp och ned, kanske inte så
konstigt. Igår såg jag allt hopplöst, precis allt. Ingenting var bra och jag ville
bara försvinna, efter en dusch och några timmar framför härliga klipp på
datorn så känner jag mig som en människa igen. Bättre blev det när min fina
kusin Sofia hörde av sig och ville hälsa på idag. Hon ska följa med farmor och
farfar hit, jag blir så glad. Då får jag umgås med underbart sällskap samtidigt
som jag får lite bebislängtan. Annat kan man inte få när man är i närheten av
lilla Elsa, hon är så underbart söt. Ord kan inte beskriva!

Igår var vi förresten och kollade på lite saker till lägenheten. Det börjar kännas
att det är på riktigt! Vi hittade mest små saker, lampor och väggljushållare. Vi
väntar nog med köksbord och soffa till när vi åker på IKEA nästa helg. Känner
hur galen jag kommer vara på att köpa nya grejer när vi bara var inne på en
liten möbelaffär igår och jag blev helt till mig. Men det är fruktansvärt roligt, att
få köpa sina egna möbler och skapa sitt eget. Det kommer bli toppen, det känner
jag på mig! Få skapa vårat eget, mysigt och precis som bara vi vill ha det.
Känns mer än rätt att flytta ihop med världens finaste, vi har ju trots allt bott ihop
i över ett år nu här hemma i vårat hus. Men det är på något sätt inte samma sak, fast
vi vet ju redan hur det är att bo tillsammans så det blir ju inte något nytt. Men det
känns underbart, mer än rätt. Jag älskar dig min fina, jättejättejättemycket!!

I helgen blir det jobb och jag kan inte påstå att jag direkt är jättetaggad. Men det
ger ju pengar och det är precis vad jag behöver nu innan flytten. Ska iallafall jobba
med Lars vilket känns bra. Sist vi skulle jobba ihop var han sjuk och det är alltid så
roligt att jobba med honom. Får man skratta i massor medans man jobbar, då går
tiden mycket fortare och det känns inte alls jobbigt att kliva upp klockan sex medans
vissa andra ligger kvar i sängen och myser, eller jo. Det känns visst jobbigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0