Måndag

Nu har jag varit magsjuk sedan i fredagsnatt och ännu känner jag mig
inte helt hundra. Fast det här har varit den bästa dagen av alla, inte mått
lika illa som jag gjort tidigare. Det finns absolut inget tråkigare än att måsta
pendla mellan sängen & toaletten hela tiden och inte kunna göra annat.
Jag vill ju ut i solen, träna och äta mat. Nej, magsjuka är verkligen inte kul.

Vi skulle ju på IKEA i lördags och som jag såg framemot det. Tror ni jag var
besviken på lördagnatt när jag vaknade av att jag behövde kräkas? Jo. Det
kändes som om hela världen rasade. Jag hade ju suttit hela fredagskvällen
och planerat in vad vi skulle handla och allting. Men det var bara att bita i det
sura äpplet och acceptera att man inte får som man vill jämt. Så min lördag
spenderades i sängen, jag skämtar inte när jag säger att jag sov i princip hela
dagen i hopp om att bli frisk. Klockan 5 på igårmorse kände jag mig piggare så
vi tog bilen mot Sundsvall. Redan när vi kommit halvvägs kände jag att det
kanske inte var det bästa jag gjort att sätta mig i en bil och må dåligt. Men vi
köpte ju iallafall det mesta som behövs till lägenheten trots att jag tog stöd av
kundvagnen hela dagen och ett x antal toabesök. Men jag är nöjd, vi är nöjd
över att vi hittade så mycket fint. Känns som att jag vill åka tillbaka dit när jag
känner mig lite piggare, blir så mycket roligare att handla då. Men Peder såg
det som något positivt, han sa att det kanske var lika bra att jag inte mådde
jättebra eftersom det då skulle bli så dyrt. Haha, han är söt han.

Idag har jag varit hemma från praktiken, något som jag verkligen inte ville
men ansåg att jag helst inte vill smitta patienterna. Har redan hunnit smitta
min kära som också var tvungen att ligga hemma idag pga illamående, så
det var nog ett bra val. Ska försöka gå på praktiken imorgon, hatar att vara
borta ifrån sånt när man helst vill vara där och lära sig en massa.

Nu ska jag snart fortsätta packa ned saker i flyttkartonger, vårat rum är jätte-
tomt nu. Det känns läskigt, men spännande. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0