Onsdag


Jag känner hur dålig jag blivit på att skriva här på bloggen, men jag är så
trött om dagarna när jag kommer hem från praktiken så det inte är sant.
Jag vet inte varför, jag är nog inte van att jobba långa dagar med tanke på
att vi ofta slutar så tidigt när vi har skola. Nog för att 8:00 - 16:00 inte är
så många timmar, men det tar ändå på en när man har svårt att somna om
nätterna. Praktiken går iallafall jättebra, jag får ut så fruktansvärt mycket
av att vara där jag är. Lär mig något nytt varje dag och framförallt så ut-
vecklas jag och prövar på saker jag aldrig gjort tidigare. Idag har jag fått
tagit blodprover på en massa patienter, skakigt men efter några stick så gick
det som på en räls. Jag är stolt över mig själv, riktigt riktigt stolt att jag vågat
mig på något som jag innan var jätterädd för. När man dessutom får beröm
av både patienter och arbetskamrater så känns det absolut inte sämre.

Min mage håller på att strejka och jag känner att det är en förkyldning på gång.
Men det är bara att bita ihop, imorgon har jag min sista dag på praktiken för i
veckan. Är ledig på fredag eftersom min handledare är det och jag går efter
hennes schema. Det känns underbart, mer än underbart! Med tanke på att jag
jobbade hela förra helgen så känner jag att sömn är prio ett just nu. Inatt sov
jag tolv timmar och jag är fortfarande helt slut på. Ett bevis på att jag inte mår
helt hundra. Men med tre dagars ledighet ska det nog bli bättre.

På lördag beger vi oss mot IKEA för att handla lite möbler till lägenheten, det
känns spännande. Har aldrig varit på IKEA tidigare och nu börjar det kännas att
det snart är dags för att flytta. Vi skulle ringa vaktmästaren i veckan så skulle
vi få komma och kolla en extra gång på lägenheten så vi vet på ett ungefär vad
som passar in. Åh så spännande. Vill bara göra så det blir lördag!

Nu håller magen verkligen på att gå sönder, jag måste lägga mig och vila en timme
eller två. Jag återkommer när jag orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0