Styrkan, var finns den?

Var finner man styrkan när man behöver den? När det känns som
att man håller på att falla ihop, man är trasig och orkar knappt resa
sig upp. Var är styrkan? Den styrkan som man borde finna när man
är nära att falla. Jag kan inte hitta den, jag kan inte hitta dig pappa.
Jag tror att styrkan finns hos dig, där den alltid funnits. Man måste gå
in helhjärtat för att finna den, iallafall vad jag tror. Jag har inte orken
att leta den nu, inte fullt ut. Jag är nog alldeles för svag.
Jag har så mycket kvar att leva för, så mycket att se
fram emot. Men varför tar jag inte vara på tiden? Jag känner ingen som
helst livsglädje. Jag gör saker för att jag måste. Jag vill inte göra saker
för att jag måste, jag vill göra saker som jag själv väljer att göra.
Jag känner att jag behöver ändra lite på mitt liv. Leva varje dag som om
det vore min sista, njuta av livet som du alltid gjorde. Varje dag.
För din skull ska jag orka, för dig ska jag ställa mig upp när jag är påväg
ned mot botten, för dig ska jag leva här nere på jorden. Tills vi ses igen.

Jag älskar dig, oändligt mycket min bästa vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0